Agfas syntetiska pappersportfölj växer

PUBLICERAD: 14 mars 2018
UPPDATERAD: 14 mars
SYNAPS OM90F innehåller en helt nyutvecklad polyesterkärna som ska förenkla falsning.

Agfas pappersportfölj utvidgas med det nya vikbara pappret SYNAPS OM90F.

Agfa utökar sin pappersportfölj med ett speciellt anpassat papper för att producera falsade trycksaker. Pappret heter SYNAPS OM90F vilket står för offset matt, 90 gram per kvadratmeter. Det nya pappret blir en del av serien Synaps som är företagets syntetiska tryckmedia.

Pappret är anpassat för bland annat kartor.

– Papperets förmåga att vikas ger tillgång till ytterligare relevanta applikationssegment för våra kunder, så som bok- och kartutskrifter, säger Kaisu Soudant, global försäljningschef på Synaps.

Likt de andra papperna i serien är SYNAPS OM90F både riv- och vattentåligt. Det som skiljer det nya pappret från tidigare i samma serie är en nyligen utvecklad polyesterkärna som gör falsningen ännu enklare.

Pappret är tillgängligt för marknaden i standardformat men kan även tas fram i ark- och rullformat vid begäran.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)