Nordisk vinnare i designtävling

342 projekt från 29 länder deltog i Antalis interior design award. Till slut stod danska företaget Damgaard-Jensen som vinnare i kategorin att skapa design till en offentliga byggnad. Med sitt projekt “Museum” hittade de ett modernt sätt att kommunicera Strandingsmuseum St. Georges spännande historier, ansåg juryn.

Antalis interior design award är en internationell designtävling där inredningsarkitekter, arkitekter, designers, tryckerier och skolor tävlar i kreativitet, material och design. Tävlingen pågick mellan 1 september och 31 december 2017 och anordnas av Antalis, en leverantör av papper, förpackningar och visuella kommunikationsprodukter.
– Antalis Interior Design Award-tävlingen stämmer bra överens med vår vision och vårt arbete gällande personaliserat tryck. Genom denna tävling vill vi främja utvecklingen av digitaltryckteknik som öppnar upp för alla möjliga designers för yrkesgrupper inom inredningsdesign. Vi är glada över tävlingens framgång som har visat många olika bidrag av design, säger Xavier Jouvet, marknadsförings- och inköpsdirektör på Antalis International.

Damgaard-Jensen är ett grafiskt företag som producerar tryck till både små arkitektföretag, reklambyråer och stora internationella företag. Företagets vinnande projekt i kategorin Public building gick under namnet “Museum”. Arbetet bestod i hjälpa den engelska byrån, som hade fått till uppgift att dekorera Strandingsmuseum St. George i Thorsminde. Museet berättar om historierna kring Jyllands västra kust och lokalbefolkningens möte med seglare från hela världen.

 

Text: Petter Andersson

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta ska visa bredd

Nya maskiner, mjukvaror och efterbehandlingslösningar. Det blir den röda tråden när Konica Minolta laddar inför Sign&Print Connect:
– Vi kommer fortsätta med det vi gjorde på förra Sign&Print Scandinavia där vi slog på stora trumman – att vi är så mycket mer, säger affärsområdeschef Roy Spennare.

Publicerat av: 

Tryckt elektronik på frammarsch

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Sign&Print frågar Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: