tisdag 16. augusti – vecka 33
342 projekt från 29 länder deltog i Antalis interior design award. Till slut stod danska företaget Damgaard-Jensen som vinnare i kategorin att skapa design till en offentliga byggnad. Med sitt projekt “Museum” hittade de ett modernt sätt att kommunicera Strandingsmuseum St. Georges spännande historier, ansåg juryn.
Antalis interior design award är en internationell designtävling där inredningsarkitekter, arkitekter, designers, tryckerier och skolor tävlar i kreativitet, material och design. Tävlingen pågick mellan 1 september och 31 december 2017 och anordnas av Antalis, en leverantör av papper, förpackningar och visuella kommunikationsprodukter.
– Antalis Interior Design Award-tävlingen stämmer bra överens med vår vision och vårt arbete gällande personaliserat tryck. Genom denna tävling vill vi främja utvecklingen av digitaltryckteknik som öppnar upp för alla möjliga designers för yrkesgrupper inom inredningsdesign. Vi är glada över tävlingens framgång som har visat många olika bidrag av design, säger Xavier Jouvet, marknadsförings- och inköpsdirektör på Antalis International.
Damgaard-Jensen är ett grafiskt företag som producerar tryck till både små arkitektföretag, reklambyråer och stora internationella företag. Företagets vinnande projekt i kategorin Public building gick under namnet “Museum”. Arbetet bestod i hjälpa den engelska byrån, som hade fått till uppgift att dekorera Strandingsmuseum St. George i Thorsminde. Museet berättar om historierna kring Jyllands västra kust och lokalbefolkningens möte med seglare från hela världen.
Text: Petter Andersson
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 16. mars, 2018
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige