Nordisk vinnare i designtävling

342 projekt från 29 länder deltog i Antalis interior design award. Till slut stod danska företaget Damgaard-Jensen som vinnare i kategorin att skapa design till en offentliga byggnad. Med sitt projekt “Museum” hittade de ett modernt sätt att kommunicera Strandingsmuseum St. Georges spännande historier, ansåg juryn.

Antalis interior design award är en internationell designtävling där inredningsarkitekter, arkitekter, designers, tryckerier och skolor tävlar i kreativitet, material och design. Tävlingen pågick mellan 1 september och 31 december 2017 och anordnas av Antalis, en leverantör av papper, förpackningar och visuella kommunikationsprodukter.
– Antalis Interior Design Award-tävlingen stämmer bra överens med vår vision och vårt arbete gällande personaliserat tryck. Genom denna tävling vill vi främja utvecklingen av digitaltryckteknik som öppnar upp för alla möjliga designers för yrkesgrupper inom inredningsdesign. Vi är glada över tävlingens framgång som har visat många olika bidrag av design, säger Xavier Jouvet, marknadsförings- och inköpsdirektör på Antalis International.

Damgaard-Jensen är ett grafiskt företag som producerar tryck till både små arkitektföretag, reklambyråer och stora internationella företag. Företagets vinnande projekt i kategorin Public building gick under namnet “Museum”. Arbetet bestod i hjälpa den engelska byrån, som hade fått till uppgift att dekorera Strandingsmuseum St. George i Thorsminde. Museet berättar om historierna kring Jyllands västra kust och lokalbefolkningens möte med seglare från hela världen.

 

Text: Petter Andersson

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: