Signcom: ”Det här är riktigt spännande”

Objekt som skrivits ut med Mimaki 3DUJ-553. En 3d-skrivare som nu börjar säljas i Norden av Signcom.

Signcom blir exklusiv leverantör i Norden av Mimakis hyllade 3d-skrivare som kan printa objekt i tio miljoner olika färger.

Återförsäljaren Signcom som har flera av Mimakis maskinlösningar i sitt produktstall får förtroendet att även handha den nordiska försäljningen av den nya 3d-skrivaren Mimaki 3DUJ-553.

Signcoms produktchef Simon Nyman, ser en positiv respons på Mimakis 3d.skrivare.

– Det här är riktigt spännande” säger Simon Nyman, produktchef hos Signcom, och tillägger att det har varit en positiv respons på skrivaren redan från början.

– Extra roligt är det också att Mimaki 3DUJ-553 finns på listan Innovation of the year hos 3D Printing Industry Awards 2018.

Mimakis nya 3d-skrivare använder sig av flytande fotopolymer som uv-härdas lager för lager. Enligt tillverkaren är de utskrivna produkterna vattentåliga, tappar inte i färg, och får motsvarande styrka som produkter tillverkade i ABS-plast. Vidare klarar den skriva ut objekt i över 10 miljoner färger, inklusive transparent, i lager ner till 20 mikron. Slutresultatet ska kännetecknas av släta ytor och fina detaljer och någon övermålning ska inte behövas. 3d-skrivaren kan bygga i storlekar upp till 50 x 50 x 30 centimeter. Mer läsning om Mimaki 3DUJ-553 finner du på vår systersajt 3dp.se.

Mimaki 3DUJ-553 hanterar byggstorlekar upp till 50 x 50 x 30 centimeter.

Mimaki 3DUJ-553, som redan finns ute på marknaden, visas på Fespa-mässan i Berlin 15-18 maj. För den som missar att se den på Fespa så kommer Signcom under året anordna resor till Amsterdam för att demonstrera skrivaren. Signcom bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: