Signcom: ”Det här är riktigt spännande”

Objekt som skrivits ut med Mimaki 3DUJ-553. En 3d-skrivare som nu börjar säljas i Norden av Signcom.

Signcom blir exklusiv leverantör i Norden av Mimakis hyllade 3d-skrivare som kan printa objekt i tio miljoner olika färger.

Återförsäljaren Signcom som har flera av Mimakis maskinlösningar i sitt produktstall får förtroendet att även handha den nordiska försäljningen av den nya 3d-skrivaren Mimaki 3DUJ-553.

Signcoms produktchef Simon Nyman, ser en positiv respons på Mimakis 3d.skrivare.

– Det här är riktigt spännande” säger Simon Nyman, produktchef hos Signcom, och tillägger att det har varit en positiv respons på skrivaren redan från början.

– Extra roligt är det också att Mimaki 3DUJ-553 finns på listan Innovation of the year hos 3D Printing Industry Awards 2018.

Mimakis nya 3d-skrivare använder sig av flytande fotopolymer som uv-härdas lager för lager. Enligt tillverkaren är de utskrivna produkterna vattentåliga, tappar inte i färg, och får motsvarande styrka som produkter tillverkade i ABS-plast. Vidare klarar den skriva ut objekt i över 10 miljoner färger, inklusive transparent, i lager ner till 20 mikron. Slutresultatet ska kännetecknas av släta ytor och fina detaljer och någon övermålning ska inte behövas. 3d-skrivaren kan bygga i storlekar upp till 50 x 50 x 30 centimeter. Mer läsning om Mimaki 3DUJ-553 finner du på vår systersajt 3dp.se.

Mimaki 3DUJ-553 hanterar byggstorlekar upp till 50 x 50 x 30 centimeter.

Mimaki 3DUJ-553, som redan finns ute på marknaden, visas på Fespa-mässan i Berlin 15-18 maj. För den som missar att se den på Fespa så kommer Signcom under året anordna resor till Amsterdam för att demonstrera skrivaren. Signcom bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: