Onlineprinters ger fler val till kunderna

PUBLICERAD: 3 april 2018
UPPDATERAD: 3 april
Kunder som vill göra personaliserade flyers och broschyrer i Onlineprinters webbutiker kan nu välja storleksformat från 7 x 10 centimeter upp till 21 x 31 centimeter.

Nättryckeriet Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att skräddarsy flyers och broschyrer i webbutiken genom att låta dem själva välja storleksformat, papperstyper med mera.

Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att trimma flyers och broschyrer efter tycke och smak i sin webbutik när de gör sina beställningar. Dessa trycksaker har tidigare inte varit möjligt att anpassa själv, förrän nu,  då de tillhandahåller storleksformat från 7 x 10 upp till 21 x 31 centimeter. Enligt företaget är flyers ett kraftfullt verktyg inom marknadsföring. Och de olika storleksvarianterna gör det möjligt att få en ökad effekt i sitt reklambudskap med former och mönster:

– Med flyers handlar det verkligen om ett första intryck, så därför är storlek och känsla avgörande för detta marknadsföringsverktyg, säger Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Möjligheten för kunderna att själva anpassa sina trycksaker med funktionen ”custom size option” var från början endast tillgängligt för storformatsprodukter som affischer, banners, fototapeter och skyltar.

Enligt koncernen Onlineprinters sysselsätter de mer än 1400 anställda. Och i fjol producerade de mer än 2,5 miljarder tryckta reklamprodukter fördelat på cirka 1 500 trycksaker – från visitkort, broschyrer och kataloger till produkter i storformat. I Europa sköts marknadsföringen genom 18 webbutiker till 800 000 kunder i 30 länder.

Senaste nytt

Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Marabu tror starkt på sitt nya storformatsmärke Liyu. En av fördelarna är flexibiliteten i hur man kan utrusta maskinerna för stora volymer eller spännande bläckuppsättningar. Men finns det intresse för neon och fluorescerande färger? 

FotoJet---2025-11-12T143615.355
Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Braille är en intressant nischmarknad

Braille – eller punktskrift, som läses med fingrarna av synskadade – kan i princip produceras av vilken UV-skrivare som helst som kan lägga färg i flera lager.

DCS_01
Braille är en intressant nischmarknad

Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Antalis köper nederländska Texo Trade Services.

tts-banner
Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Rekordstark period för Billes Tryckeri: "All time high"

Billes tryckeri i Mölndal har stark vind i seglen. Det senaste året har de investerat stort i bland annat den nya hybrida storformatsskrivaren från Fujifilm som ökat kapaciteten markant. Idag har Billes den enda Eurosize offsetpressen i Norden som används för att trycka affischer för kollektivtrafiken i Sverige, Norge och Danmark.

BillesDSC_1958
Rekordstark period för Billes Tryckeri: ”All time high”

Läs vidare

HP lanserar ny kompakt storformatsskrivare

HP DesignJet T870 är en kompakt, lätt och mångsidig 24-tumskrivare. Den skriver ut från A4- till A1-format.

HP-Designjet-T870_Retail_KSP_00_Hero_JPN_015_v2
HP lanserar ny kompakt storformatsskrivare

Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Torsdagen den 13 november kl. 09.00 (CET) arrangerar Xeikon ett kostnadsfritt webbinarium på engelska med titeln "Why is toner technology here to stay for label and packaging printing". Webbinariet arrangeras i samarbete med vår systertidning Packnews.

Frank-Jacobs-900x600-1
Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Den grafiska återförsäljaren bjuder in till Öppet hus i Malmö den 12 november för att visa upp det senaste inom digitaltryck och produktionslösningar. 

DSC_2249
Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Ny UV-färg utan fotoinitiatorer

Flint Groups färgnyhet Flexocure LEAP underlättar vid tryck av livsmedelsförpackningar genom att klara migrationstesterna.

Flintx
Ny UV-färg utan fotoinitiatorer