Onlineprinters ger fler val till kunderna

Kunder som vill göra personaliserade flyers och broschyrer i Onlineprinters webbutiker kan nu välja storleksformat från 7 x 10 centimeter upp till 21 x 31 centimeter.

Nättryckeriet Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att skräddarsy flyers och broschyrer i webbutiken genom att låta dem själva välja storleksformat, papperstyper med mera.

Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att trimma flyers och broschyrer efter tycke och smak i sin webbutik när de gör sina beställningar. Dessa trycksaker har tidigare inte varit möjligt att anpassa själv, förrän nu,  då de tillhandahåller storleksformat från 7 x 10 upp till 21 x 31 centimeter. Enligt företaget är flyers ett kraftfullt verktyg inom marknadsföring. Och de olika storleksvarianterna gör det möjligt att få en ökad effekt i sitt reklambudskap med former och mönster:

– Med flyers handlar det verkligen om ett första intryck, så därför är storlek och känsla avgörande för detta marknadsföringsverktyg, säger Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Möjligheten för kunderna att själva anpassa sina trycksaker med funktionen “custom size option” var från början endast tillgängligt för storformatsprodukter som affischer, banners, fototapeter och skyltar.

Enligt koncernen Onlineprinters sysselsätter de mer än 1400 anställda. Och i fjol producerade de mer än 2,5 miljarder tryckta reklamprodukter fördelat på cirka 1 500 trycksaker – från visitkort, broschyrer och kataloger till produkter i storformat. I Europa sköts marknadsföringen genom 18 webbutiker till 800 000 kunder i 30 länder.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: