Onlineprinters ger fler val till kunderna

PUBLICERAD: 3 april 2018
UPPDATERAD: 3 april
Kunder som vill göra personaliserade flyers och broschyrer i Onlineprinters webbutiker kan nu välja storleksformat från 7 x 10 centimeter upp till 21 x 31 centimeter.

Nättryckeriet Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att skräddarsy flyers och broschyrer i webbutiken genom att låta dem själva välja storleksformat, papperstyper med mera.

Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Onlineprinters gör det möjligt för kunderna att trimma flyers och broschyrer efter tycke och smak i sin webbutik när de gör sina beställningar. Dessa trycksaker har tidigare inte varit möjligt att anpassa själv, förrän nu,  då de tillhandahåller storleksformat från 7 x 10 upp till 21 x 31 centimeter. Enligt företaget är flyers ett kraftfullt verktyg inom marknadsföring. Och de olika storleksvarianterna gör det möjligt att få en ökad effekt i sitt reklambudskap med former och mönster:

– Med flyers handlar det verkligen om ett första intryck, så därför är storlek och känsla avgörande för detta marknadsföringsverktyg, säger Christian Würst, marknadsföringschef på Onlineprinters.

Möjligheten för kunderna att själva anpassa sina trycksaker med funktionen ”custom size option” var från början endast tillgängligt för storformatsprodukter som affischer, banners, fototapeter och skyltar.

Enligt koncernen Onlineprinters sysselsätter de mer än 1400 anställda. Och i fjol producerade de mer än 2,5 miljarder tryckta reklamprodukter fördelat på cirka 1 500 trycksaker – från visitkort, broschyrer och kataloger till produkter i storformat. I Europa sköts marknadsföringen genom 18 webbutiker till 800 000 kunder i 30 länder.

Läs vidare

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Mässpremiär på Drupa för Zünds Q-Line

Den schweiziska skärbordstillverkaren Zünd ställer ut under mottot ”Performance across the board” och tar med sig Q-Line som lanserades förra våren och nu visas på en mässa för första gången.
Zund 2

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm