Tre dagar med bilfoliering – planerar fler kurser

R&D Spandex planerar fler kurser i bland annat car wrapping i april.

R&D Spandex höll car wrapping-kurser på företagets träningscenter i Laholm för både erfarna applicerare och för de som ville bygga på sig baskunskaper. Fler kurser planeras i april.

Avery Advanced Car Wrapping är en kurs för mer erfarna bilfolierare. Den 21-22 mars höll R&D Spandex en just sådan kurs som ger kunskap om hur man förbereder en bil och beräknar materialåtgång samt praktisk 3d-applicering. Deltagarna på plats fick teoretisk materialkunskap, praktisk träning samt en hel del tips och råd. De fick också prova på att applicera wrappingfolie och möjlighet att ställa frågor. Enligt företaget kom kursdeltagarna från södra och mellersta Sverige och var mycket nöjda med kursen. Dagen efter hölls endagarskursen Avery Basic Car Wrapping. En kurs som ger baskunskaper inom bilfoliering och måste genomföras innan man kan hoppa på den mer avancerade kursen. Båda kurserna hölls i företagets träningscenter i Laholm och leddes av Avery Dennisons instruktör i car wrapping, Daniel Martinez.

Företaget meddelar att fler kurser inom både bilfoliering och inredningsdesign är inplanerade i april och kommer hållas i både Kista och Laholm.

 

En kommentar till “Tre dagar med bilfoliering – planerar fler kurser”
  1. salah skriver:

    Hei!
    kjører dere med folie kurs ennå?
    MVH
    Salah fra Norge

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: