Ny rapport: Digital reklam irriterar

PUBLICERAD: 16 april 2018
UPPDATERAD: 16 april

 

 

En övervägande del i rapporten “Two sides: Print and paper in a digital world” anser att digital reklam är irriterande. Adblocker är en av metoderna som konsumenterna använder för att hålla reklamen borta på olika sajter.

En undersökning från 2017 visar bland annat att konsumenter uppskattar och litar på det tryckta mediet.

I en omfattande studie som genomfördes i fjol fick över 10 000 konsumenter från tio länder förklara hur de förhåller sig till att ta emot information via tryck eller digitala kanaler. Undersökningen visar bland annat att konsumenter litar på och uppskattar det tryckta mediet. Konsumenterna tror också att läsaren får en djupare förståelse av information som skrivs ut.

Den globala rapporten heter ”Two sides: Print and paper in a digital world”. I studien framgår bland annat att 72 procent helst läser fysiska böcker och magasin. 52 procent föredrar att läsa tryckta nyhetstidningar. Många litar inte på onlineannonser då en hel del använder speciella filter för att förbjuda annonsering medan de surfar på webben. Samtidigt svarar de att chansen att de svarar på en annons är större om de ser den på ett tryckt medium som i en tidning eller i ett magasin. Reklam i brevlådan lockar också mer uppmärksamhet från mottagarna än att ta del av reklam via sin inbox på mejlen.

Läs vidare

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Före detta Brand Factory-anställda startar bolag med Focusneo

Nyligen startades ett helt nytt tryckeri i södra Stockholm med en imponerande maskinpark. Bakom STHLM Print Lab står de tidigare Brand Factory-medarbetarna Kim Alin och Dennis Hallam som har stöd från skyltföretaget Focusneo.

STHLM Print Lab_7684

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong