Ny rapport: Digital reklam irriterar

PUBLICERAD: 16 april 2018
UPPDATERAD: 16 april

 

 

En övervägande del i rapporten “Two sides: Print and paper in a digital world” anser att digital reklam är irriterande. Adblocker är en av metoderna som konsumenterna använder för att hålla reklamen borta på olika sajter.

En undersökning från 2017 visar bland annat att konsumenter uppskattar och litar på det tryckta mediet.

I en omfattande studie som genomfördes i fjol fick över 10 000 konsumenter från tio länder förklara hur de förhåller sig till att ta emot information via tryck eller digitala kanaler. Undersökningen visar bland annat att konsumenter litar på och uppskattar det tryckta mediet. Konsumenterna tror också att läsaren får en djupare förståelse av information som skrivs ut.

Den globala rapporten heter ”Two sides: Print and paper in a digital world”. I studien framgår bland annat att 72 procent helst läser fysiska böcker och magasin. 52 procent föredrar att läsa tryckta nyhetstidningar. Många litar inte på onlineannonser då en hel del använder speciella filter för att förbjuda annonsering medan de surfar på webben. Samtidigt svarar de att chansen att de svarar på en annons är större om de ser den på ett tryckt medium som i en tidning eller i ett magasin. Reklam i brevlådan lockar också mer uppmärksamhet från mottagarna än att ta del av reklam via sin inbox på mejlen.

Läs vidare

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Tilde Tryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tilde Tryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Senaste nytt

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560