Sign, Print & Packturnén växer

Sign, Print & Pack Roadshow gör ytterligare ett turnéstopp – i Stockholm.

Det står nu klart att den inspirerande turnén runt i landet inte tar slut i Norrköping på fredag. Vi har nämligen lagt till ett stopp i Stockholm på måndag den 23 april.

Med detta tillägg i Sign, Print & Pack Roadshow får alla sign-och printföretag samt de många varumärkesägarna en möjlighet att se allt det nya som nu händer i den grafiska branschen. Här ser du till exempel:

• Det intelligenta papperet, där du bara håller en mobiltelefon mot det och får upp en anmälningskupong eller annan relevant information.
• Relieftapet som trycks på ett helt jämnt papper men med värme ändrar karaktär.
• Helt nya och fräcka folier för bilar, butiker och andra som vill kommunicera.
• Förpackningstryck i många färger och specialeffekter och sedan utskärning – allt i superkompakt format för byrån eller det kreativa tryckeriet.

Hela turnén finns upplagd här, där du också kan anmäla dig.
Välkommen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: