Namnbyte och satsning på fullservice

Forna Åtvidabergs bok & tryck har bytt namn till Tryck & media.

Tre säljkontor och expansionsplaner med nya delägare väntar när Åtvidabergs bok & tryck byter namn till Tryck & media.

Åtvidabergs bok & tryck heter numera Tryck & media. Med nya delägare, Per Lindqvist och Anders Gustafsson, ägare av Germundia Holding och ägare av bland annat EW Group AB i Linköping, breddar man kundkretsen till ett större täckningsområde med säljkontor i Västervik, Linköping och Åtvidaberg.

Vidare satsar tryckeriet på att erbjuda full service vilket har blivit möjligt genom att EW Group AB investerat i både nya maskiner och personal. En Komori 50 x 70 tryckpress har installerats och på digitalsidan finns flera maskiner och skrivare från Canon för storformatsproduktion och etikettframställning. Företaget monterar även fönsterfilm på förpackningar. Företaget meddelar att man kommer investera vidare inom detta område i de nya lokalerna.

Genom övertagandet av lokaltidningsföretaget Åtvidabergsplatsen, som ges ut i Åtvidaberg och norra delen av Västerviks kommun, har man valt att nyanställa en grafisk designer för full kontroll i produktionskedjan. I april förvärvades även ett företag inom screenproduktion som gör det möjligt att trycka på exempelvis, kläder, glas och plåt.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Den lilla färgen i bläcket

Föreställ dig att du har en fordonspark med tio bilar. Alla kommer från olika tillverkare och varje bil körs på sitt eget, unika bränsle. Idiotiskt skulle du säkert säga. Men vad hade du sagt om det istället handlat om utskriftssystem? Här är det nämligen bläcket som alltid ger bästa resultatet – skräddarsytt för just skrivhuvudet i kombination med det valda materialet.

Publicerat av: 

Djupdyk i textiltryck

För tio år sedan var marginalerna högre på storformatstryck. Billigare och mer produktiva maskiner, billigare bläck och fler material har dock bidragit till att tryckerierna kunnat följa med i priskonkurrensen. Inget pekar heller på annat än att kostnaden för att producera kommer att fortsätta minska, i takt med att volymerna ökar. Nu kommer dessutom möjligheten att gå in på helt nya områden – som till exempel att trycka på textil. Det ska vi fördjupa oss i här.

Publicerat av: