Ricoh kör butikskoncept med cykeltillverkare

Graham Kennedy ser fram emot att inspirera Fespa-besökarna med Ricohs utskriftssystem.

Ricoh samarbetar med italienska cykeltillverkaren Bianchi på årets Fespa-mässa i Berlin för att visa ett stort urval av utskriftsapplikationer inom sign- och display. 

Ricoh vill inspirera tryckerier och kommunikationsbyråer med sina utskriftssystem. För att visa detta har de ingått ett samarbete med italienska cykeltillverkaren Bianchi. Montern kommer utformas som en butik och innehålla produkter som kataloger, banderoller, flaggor, väggrafik, T-shirts och väskor.

Latexskrivaren Ricoh Pro L4160 kommer göra en del av utskrifterna i Ricohs monter under Fespa- mässan.

– På mässan simulerar vi en typisk Bianchibutik och kallar den Bianchi corner. Det gör det möjligt för besökare att se många av de applikationer och lösningar som Ricoh-systemen kan möjliggöra. Inspirerande verkliga applikationer som kommer att uppmuntra dem till att överväga vad de själva kan erbjuda och och vilka nya marknader de kan blicka mot, säger Graham Kennedy, chef för Ricohs affärsområde commercial inkjet business i Europa.

Ricohs latexskrivare inom storformat, Ricoh Pro L4160, kommer användas för att skriva ut flaggor, banderoller och vägggrafik. För utskrifter av rigida displaypaneler så tar de flatbäddskrivaren Ricoh Pro T7210 till hjälp. När det gäller pikétröjor, t-shirts, kepsar och tygpåsar används Ri 100, Ri 3000 och Ri 6000 som skriver ut direkt på plaggen.

Ri 6000 skriver ut direkt på tyger.

Den nya digitala arkmatade skrivaren Ricoh Pro C7200x  kommer sköta produktionen av kataloger, broschyrer, affischer och inbjudningskort.

Fespa-mässan hålls i år i Berlin och pågår mellan 15 och 18 maj.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]