Ricoh kör butikskoncept med cykeltillverkare

Graham Kennedy ser fram emot att inspirera Fespa-besökarna med Ricohs utskriftssystem.

Ricoh samarbetar med italienska cykeltillverkaren Bianchi på årets Fespa-mässa i Berlin för att visa ett stort urval av utskriftsapplikationer inom sign- och display. 

Ricoh vill inspirera tryckerier och kommunikationsbyråer med sina utskriftssystem. För att visa detta har de ingått ett samarbete med italienska cykeltillverkaren Bianchi. Montern kommer utformas som en butik och innehålla produkter som kataloger, banderoller, flaggor, väggrafik, T-shirts och väskor.

Latexskrivaren Ricoh Pro L4160 kommer göra en del av utskrifterna i Ricohs monter under Fespa- mässan.

– På mässan simulerar vi en typisk Bianchibutik och kallar den Bianchi corner. Det gör det möjligt för besökare att se många av de applikationer och lösningar som Ricoh-systemen kan möjliggöra. Inspirerande verkliga applikationer som kommer att uppmuntra dem till att överväga vad de själva kan erbjuda och och vilka nya marknader de kan blicka mot, säger Graham Kennedy, chef för Ricohs affärsområde commercial inkjet business i Europa.

Ricohs latexskrivare inom storformat, Ricoh Pro L4160, kommer användas för att skriva ut flaggor, banderoller och vägggrafik. För utskrifter av rigida displaypaneler så tar de flatbäddskrivaren Ricoh Pro T7210 till hjälp. När det gäller pikétröjor, t-shirts, kepsar och tygpåsar används Ri 100, Ri 3000 och Ri 6000 som skriver ut direkt på plaggen.

Ri 6000 skriver ut direkt på tyger.

Den nya digitala arkmatade skrivaren Ricoh Pro C7200x  kommer sköta produktionen av kataloger, broschyrer, affischer och inbjudningskort.

Fespa-mässan hålls i år i Berlin och pågår mellan 15 och 18 maj.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: