Sign&Prints chefredaktör: “Konstig prioritering”

Peter Ollén, chefredaktör för Sign&Print.

På den succéartade branschträffen Print Next framträdde en av cheferna för Kivra. Det är ett företag vars uppgift är att skicka digital post till svenskarna.

I sitt föredrag berättade hon att H&M:s vd Karl-Johan Persson är aktiv i arbetet och en viktig investor i bolaget.

Jag sitter kvar och kliar mig i huvudet. Karl-Johan Persson är vd för H&M, vars aktie tappat runt 300 miljarder kronor i värde under hans ledarskap. Men istället för att använda varje vaken timme på jobbet, så väljer han att lägga energi på hur man kan flytta över fakturor från papper till digital form.

I mina ögon är det en väldigt konstig prioritering för en vd i ett klädbolag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: