Sign&Prints chefredaktör: “Konstig prioritering”

Peter Ollén, chefredaktör för Sign&Print.

På den succéartade branschträffen Print Next framträdde en av cheferna för Kivra. Det är ett företag vars uppgift är att skicka digital post till svenskarna.

I sitt föredrag berättade hon att H&M:s vd Karl-Johan Persson är aktiv i arbetet och en viktig investor i bolaget.

Jag sitter kvar och kliar mig i huvudet. Karl-Johan Persson är vd för H&M, vars aktie tappat runt 300 miljarder kronor i värde under hans ledarskap. Men istället för att använda varje vaken timme på jobbet, så väljer han att lägga energi på hur man kan flytta över fakturor från papper till digital form.

I mina ögon är det en väldigt konstig prioritering för en vd i ett klädbolag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: