Sign&Prints chefredaktör: “Konstig prioritering”

Peter Ollén, chefredaktör för Sign&Print.

På den succéartade branschträffen Print Next framträdde en av cheferna för Kivra. Det är ett företag vars uppgift är att skicka digital post till svenskarna.

I sitt föredrag berättade hon att H&M:s vd Karl-Johan Persson är aktiv i arbetet och en viktig investor i bolaget.

Jag sitter kvar och kliar mig i huvudet. Karl-Johan Persson är vd för H&M, vars aktie tappat runt 300 miljarder kronor i värde under hans ledarskap. Men istället för att använda varje vaken timme på jobbet, så väljer han att lägga energi på hur man kan flytta över fakturor från papper till digital form.

I mina ögon är det en väldigt konstig prioritering för en vd i ett klädbolag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: 

Roland löser banspänning för textil

En åttafärgsskrivare för textil. Och med möjlighet både för direktsublimering och tryck på transferpapper. Lägg till det en prislapp runt 200 000 kronor och vi kan förmoda att det är en 160 centimeter bred storsäljare som Roland DG åstadkommit med sin nya textilskrivare Texart RT-640.

Publicerat av: