Mässan bjuder in till besöksupplevelser

Flera upplevelser väntar när Fespamässan befinner sig i Berlin.

Fler än 700 utställare är på plats under årets Fespamässa som pågår 15-18 maj i Berlin. Mässan är det ledande eventet inom utskrifter i storformat och täcker in senaste innovationerna inom utrustning, programvaror, bläck, media, screen- och digitalt storformatstryck, textiltryck och skylttillverkning.

Enligt Fespaorganisationen finns cirka 700 utställarföretag att utforska i montrarna på årets mässa som hålls i Berlin Messe. Närliggande får besökarna även tillgång till European Sign Expo – skyltutställningen för icke-tryckta skyltar som under sin sexåriga historia är större än någonsin. 117 utställare kommer visa upp sina senaste lösningar och verktyg för utomhusskyltar. Det kan vara plast, metall, neon, led, upplysta displayer, gravering och etsning för att nämna några varianter.

Flera nya besöksupplevelser radar upp sig under årets mässa. I en sektion läggs fokus på digitaltryckt wellpapp såsom förpackningar och displayapplikationer. I denna del finns 17 utställare som ska visa upp hur man kan öka försäljningen med hjälp av att ta in digitaltrycket i sin förpackningsproduktion.

Debuterar i år gör också Print Make Wear, en fabriksmiljö som illustrerar för snabb tillverkning modekläder. Det blir även World Wrap Masters där bilfolierare från världens alla hörn tävlar. Mässan är även som vanligt fullspäckad med seminarier och föreläsningar om bland annat  trender och marknadsutsikter inom storformatsbranschen och industriellt tryck; textil, signage, inredningsdekor och förpackningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: