Mässan bjuder in till besöksupplevelser

Flera upplevelser väntar när Fespamässan befinner sig i Berlin.

Fler än 700 utställare är på plats under årets Fespamässa som pågår 15-18 maj i Berlin. Mässan är det ledande eventet inom utskrifter i storformat och täcker in senaste innovationerna inom utrustning, programvaror, bläck, media, screen- och digitalt storformatstryck, textiltryck och skylttillverkning.

Enligt Fespaorganisationen finns cirka 700 utställarföretag att utforska i montrarna på årets mässa som hålls i Berlin Messe. Närliggande får besökarna även tillgång till European Sign Expo – skyltutställningen för icke-tryckta skyltar som under sin sexåriga historia är större än någonsin. 117 utställare kommer visa upp sina senaste lösningar och verktyg för utomhusskyltar. Det kan vara plast, metall, neon, led, upplysta displayer, gravering och etsning för att nämna några varianter.

Flera nya besöksupplevelser radar upp sig under årets mässa. I en sektion läggs fokus på digitaltryckt wellpapp såsom förpackningar och displayapplikationer. I denna del finns 17 utställare som ska visa upp hur man kan öka försäljningen med hjälp av att ta in digitaltrycket i sin förpackningsproduktion.

Debuterar i år gör också Print Make Wear, en fabriksmiljö som illustrerar för snabb tillverkning modekläder. Det blir även World Wrap Masters där bilfolierare från världens alla hörn tävlar. Mässan är även som vanligt fullspäckad med seminarier och föreläsningar om bland annat  trender och marknadsutsikter inom storformatsbranschen och industriellt tryck; textil, signage, inredningsdekor och förpackningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: