All time high för Rollsroller

Göran Johansson är uppfinnaren bakom monteringsborden. Detta genom att ta fram Rollsroller, som trots hård konkurrens fortfarande är ledande på marknaden. På bilden står Lena Pettersson från Kph i Uppsala, Daniel Hall och Asmir Hadziselimovic från Majornas i Göteborg, Göran Johansson i ljus kavaj och Per Wendel från Rollsroller.

– Det finns nu en hel rad konkurrenter på mässan, berättar Göran Johansson, uppfinnare till monteringsborden Rollsroller. Men originalet lyckades hålla ställningarna och slog än en gång försäljningsrekord i fjol. Det blev all-time high.

– Och hittills i år ser det väldigt bra ut i hela världen. Framför allt i USA men även Norden går bra, kompletterar Per Wendel, som är global försäljningschef för det Karlstadsbaserade företaget.

På Fespa visades ett specialbord som Göran Johansson gjort i ordning till ett museum som han arbetar med i hemstaden Karlstad. Där ska han berätta historien om utvecklingen inom storformat och skyltar genom åren.

En rad smarta funktioner finns till Rollsroller. Här visas hur man med en app drar upp och ner ljusstyrkan på bordet. Istället för att gå runt bordet och justera, kan man göra det precis där man står.

Per Wendel tillsammans med Per Ola Lundin från R&D Spandex, som är återförsäljare i Sverige. De står framför ytterligare en ny uppfinning, nämligen att man nu, med hjälp av en gasfjäder, kan luta monteringsbordet.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: