De hjälper sina kunder att navigera i pappersdjungeln

 

Thomas Vesterlund från Antalis, Frida Julin Hardardottir från E-print och Hans Jonasson från Antalis.

E-print och Antalis håller pappersseminarier för kunder för att visa på mediets möjligheter.

Under några morgnar har E-print tillsammans med Antalis arrangerat seminarier för E-prints kunder med fokus på papper. I Antalis showroom i Stockholm berättar Hans Jonasson, papperskonsulent hos Antalis, om olika pappers uppbyggnad, styrkor och användningsområden. En diskussion kring miljöaspekten av papperstillverkning startar under ett seminarium, och Hans berättar hur svensk skog och vatten faktiskt gynnas av arbetet på våra pappersbruk.

– Vi på Antalis tycker det är viktigt att inspirera och informera om möjligheterna med ett kreativt val av papper. Jag tycker mig märka ett växande intresse så det är väldigt givande att få jobba med detta, säger Hans Jonasson.

Dessa seminarium ska också ge ett mervärde till E-prints kunder som tar med sig ny kunskap om hur de kan jobba med designpapper i framtiden.

– Vi vill erbjuda våra kunder att inspireras till att själva utveckla sina trycksaker, men också få mer kunskap om vilka möjligheter som finns med papper. Det som är så bra hos Antalis och Hans är att han berättar om grunderna som kan vara bra att känna till för att man ska kunna navigera i pappersdjungeln, men också hur man utnyttjar möjligheterna och hur man undviker de vanligaste fallgroparna för sin trycksak. Det har varit väldigt uppskattat hos våra kunder, säger Frida Julin Hardardottir, kundservicechef hos E-print.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: