H-Tryck eldar på för fullt

H-Tryck spräckte försäljningsmålet med råge och gjorde en totalökning med närmare 18 procent, visar senaste bokslutet.

Bröderna Hansson H-tryck i Markaryd har visat en uppåtgående trend de senaste åren och räkenskapsåret 2017 är inget undantag. Bolaget bedriver huvudsakligen tryckeriverksamhet kring blanketter, kuvert och övriga trycksaker. Jämfört med föregående år ökade omsättningen med närmare 18 procent – från 56,5 miljoner till 66,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet steg från 7,1 till 9,6 miljoner. Årets resultat efter skatt landar på 5,9 miljoner kronor, jämfört med året innan som stannade på 4 miljoner.

Företaget har ett händelserikt år bakom sig. Dels satsningen på ett nytt höglager på 1500 kvadratmeter, dels flera tillskott med maskiner i maskinparken. I början av året förvärvades dessutom företaget DBM i Ängelholm. I årsredovisningen framgår att bolaget satsar på att öka omsättningen till 75 miljoner kronor när nästa bokslut stänger vid årsskiftet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: