Printar tweets på ölskummet

Följ twitterflödet i biran. Norrlands Guld vill med sin kampanj att fotbollsfantaster ska lägga bort mobilen och socialisera på krogen under VM-festen. Istället skrivs tweets om en pågående match ut på ölets skum.

Tweetsen uppenbaras i skummet genom att Norrlands Guld utvecklat en teknik som skriver ut dem, något som Resumé var först med att uppmärksamma. Tekniken kombineras med en algoritm som plockar upp de senaste VM-relaterade twitterinläggen och skriver ut dem med ett maltbaserat bläck på ölets skum – i realtid. Reklambyrån Åkestam Holst står bakom kampanjen med twitterölen.

Norrlands Guld – The Social Beer from Åkestam Holst on Vimeo.

Tags: , , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: