Printar tweets på ölskummet

Följ twitterflödet i biran. Norrlands Guld vill med sin kampanj att fotbollsfantaster ska lägga bort mobilen och socialisera på krogen under VM-festen. Istället skrivs tweets om en pågående match ut på ölets skum.

Tweetsen uppenbaras i skummet genom att Norrlands Guld utvecklat en teknik som skriver ut dem, något som Resumé var först med att uppmärksamma. Tekniken kombineras med en algoritm som plockar upp de senaste VM-relaterade twitterinläggen och skriver ut dem med ett maltbaserat bläck på ölets skum – i realtid. Reklambyrån Åkestam Holst står bakom kampanjen med twitterölen.

Norrlands Guld – The Social Beer from Åkestam Holst on Vimeo.

Tags: , , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: