Torsken nappade i kampanj

PUBLICERAD: 6 juli 2018
UPPDATERAD: 6 juli
Sportfiskarna senaste kampanj där Bording tog fram en helhetslösning och ansvarade för produktion, print och porto.

Bording tog fram en specifik kampanj åt organisationen Sportfiskarna. 13 000 papptorskar gick i väg med posten till organisationens medlemmar.

Drygt 5 200 papptorskar har hittills signerats i Sportfiskarnas kampanj som värnar om torsken i Östersjön.

Samarbetet mellan medlemsorganisationen Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund, Sportfiskarna, och tryckeri- och kommunikationstjänsteleverantören Bording har pågått under en längre tid. De sista fyra åren har Bording producerat ännu fler trycksaker åt Sportfiskarna – bland annat till värvningskampanjer och aviseringar.

– Samarbetet började för många år sedan när vi valde att byta leverantör av medlemskort, då Bording hade en mer anpassad lösning för oss, säger Henrik Helde som är chef över Sportfiskarnas medlemsenhet.

Det senaste i raden av samarbeten gick ut på att göra ett postalt utskick till organisationens medlemmar på Ostkusten, där delar av utskicket var i format som en torsk. Idén till kampanjen kom från Sportfiskarna och Bording tog fram en helhetslösning där de ansvarade för produktion, print och porto.

– Vi genomför just nu ett omfattande arbete för att uppmärksamma och informera om det kritiska läget för torsken i Östersjön. I det arbetet har vi gjort en specifik kampanj som går ut på att alla medlemmar i ostkustlänen får en papptorsk utskickad som de skall signera, och sedan returnera tillbaka den till oss. Därefter så kommer vi ta dem vidare till landsbygdsministern. Vi gjorde ca 13 000 utskick och har i skrivande stund fått tillbaka hela 5 200 underskrivna torskar från våra engagerade medlemmar. Vi tryckte även upp 2 000 extra papperstorskar för att ta med oss till Almedalsveckan.

 

 

Läs vidare

Före detta Brand Factory-anställda startar bolag med Focus Neo

Nyligen startades ett helt nytt tryckeri i södra Stockholm med en imponerande maskinpark. Bakom STHLM Print Lab står de tidigare Brand Factory-medarbetarna Kim Alin och Dennis Hallam som har stöd från skyltföretaget Focus Neo.

STHLM Print Lab_7684

Fujifilm lanserar nya tonerpressar med specialfärger

Fujifilm kommer med fyra nya produktionspressar i mellanklassen inom sin Revoria PressTM-serie. 

FotoJet---2024-12-13T112905.068

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Veteran bland gratistidningar slutar med hemdistribution

Västerås Tidning, som är en av landets äldsta gratistidningar, slutar dela ut tidningen i brevlådan. Istället satsar man på fler utplacerade tidningsställ.

FotoJet---2024-12-06T101427.170

Senaste nytt

Före detta Brand Factory-anställda startar bolag med Focus Neo

Nyligen startades ett helt nytt tryckeri i södra Stockholm med en imponerande maskinpark. Bakom STHLM Print Lab står de tidigare Brand Factory-medarbetarna Kim Alin och Dennis Hallam som har stöd från skyltföretaget Focus Neo.

STHLM Print Lab_7684

Fujifilm lanserar nya tonerpressar med specialfärger

Fujifilm kommer med fyra nya produktionspressar i mellanklassen inom sin Revoria PressTM-serie. 

FotoJet---2024-12-13T112905.068

UPM stänger fabrik – satsar inom det grafiska segmentet

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.

raf_tim-kirchen-appointment

Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: "Katastrof"

Priset på el är ämnet på allas läppar ute på tryckerierna just nu.

FotoJet---2024-12-12T113241.082