Torsken nappade i kampanj

Sportfiskarna senaste kampanj där Bording tog fram en helhetslösning och ansvarade för produktion, print och porto.

Bording tog fram en specifik kampanj åt organisationen Sportfiskarna. 13 000 papptorskar gick i väg med posten till organisationens medlemmar.

Drygt 5 200 papptorskar har hittills signerats i Sportfiskarnas kampanj som värnar om torsken i Östersjön.

Samarbetet mellan medlemsorganisationen Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund, Sportfiskarna, och tryckeri- och kommunikationstjänsteleverantören Bording har pågått under en längre tid. De sista fyra åren har Bording producerat ännu fler trycksaker åt Sportfiskarna – bland annat till värvningskampanjer och aviseringar.

– Samarbetet började för många år sedan när vi valde att byta leverantör av medlemskort, då Bording hade en mer anpassad lösning för oss, säger Henrik Helde som är chef över Sportfiskarnas medlemsenhet.

Det senaste i raden av samarbeten gick ut på att göra ett postalt utskick till organisationens medlemmar på Ostkusten, där delar av utskicket var i format som en torsk. Idén till kampanjen kom från Sportfiskarna och Bording tog fram en helhetslösning där de ansvarade för produktion, print och porto.

– Vi genomför just nu ett omfattande arbete för att uppmärksamma och informera om det kritiska läget för torsken i Östersjön. I det arbetet har vi gjort en specifik kampanj som går ut på att alla medlemmar i ostkustlänen får en papptorsk utskickad som de skall signera, och sedan returnera tillbaka den till oss. Därefter så kommer vi ta dem vidare till landsbygdsministern. Vi gjorde ca 13 000 utskick och har i skrivande stund fått tillbaka hela 5 200 underskrivna torskar från våra engagerade medlemmar. Vi tryckte även upp 2 000 extra papperstorskar för att ta med oss till Almedalsveckan.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: