Torsken nappade i kampanj

PUBLICERAD: 6 juli 2018
UPPDATERAD: 6 juli
Sportfiskarna senaste kampanj där Bording tog fram en helhetslösning och ansvarade för produktion, print och porto.

Bording tog fram en specifik kampanj åt organisationen Sportfiskarna. 13 000 papptorskar gick i väg med posten till organisationens medlemmar.

Drygt 5 200 papptorskar har hittills signerats i Sportfiskarnas kampanj som värnar om torsken i Östersjön.

Samarbetet mellan medlemsorganisationen Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund, Sportfiskarna, och tryckeri- och kommunikationstjänsteleverantören Bording har pågått under en längre tid. De sista fyra åren har Bording producerat ännu fler trycksaker åt Sportfiskarna – bland annat till värvningskampanjer och aviseringar.

– Samarbetet började för många år sedan när vi valde att byta leverantör av medlemskort, då Bording hade en mer anpassad lösning för oss, säger Henrik Helde som är chef över Sportfiskarnas medlemsenhet.

Det senaste i raden av samarbeten gick ut på att göra ett postalt utskick till organisationens medlemmar på Ostkusten, där delar av utskicket var i format som en torsk. Idén till kampanjen kom från Sportfiskarna och Bording tog fram en helhetslösning där de ansvarade för produktion, print och porto.

– Vi genomför just nu ett omfattande arbete för att uppmärksamma och informera om det kritiska läget för torsken i Östersjön. I det arbetet har vi gjort en specifik kampanj som går ut på att alla medlemmar i ostkustlänen får en papptorsk utskickad som de skall signera, och sedan returnera tillbaka den till oss. Därefter så kommer vi ta dem vidare till landsbygdsministern. Vi gjorde ca 13 000 utskick och har i skrivande stund fått tillbaka hela 5 200 underskrivna torskar från våra engagerade medlemmar. Vi tryckte även upp 2 000 extra papperstorskar för att ta med oss till Almedalsveckan.

 

 

Senaste nytt

Star Wars-effekter i iECHO SKII

iECHO nya skärbord SKII drivs med elektromagnetisk bana. Det gör skärprocessen kort och exakt.

_DSC0247
Star Wars-effekter i iECHO SKII

Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Återförsäljaren Primotek ser fram emot nya storformatsskrivare och skärbord från Handtop och JWEI. Framför allt jublar de åt en ny exklusiv LED-UV-planskrivare med upp till tio färger.

_DSC0191
Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

HP hade laddat upp med flera nya storformatsnyheter på Fespa. Störst intresse väckte den nya hybridskrivaren 530W.

_DSC0114
Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

Med hög modularitet levererar Zünd det kunden behöver

Zünd visade, med bara två maskiner, bredden i möjligheterna med deras skär- och fräsutrustning.

Screenshot
Med hög modularitet levererar Zünd det kunden behöver

Läs vidare

Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Återförsäljaren Primotek ser fram emot nya storformatsskrivare och skärbord från Handtop och JWEI. Framför allt jublar de åt en ny exklusiv LED-UV-planskrivare med upp till tio färger.

_DSC0191
Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

HP hade laddat upp med flera nya storformatsnyheter på Fespa. Störst intresse väckte den nya hybridskrivaren 530W.

_DSC0114
Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Varje år arrangerar pappersbutiken Rum för papper en möjlighet för Göteborgs designstudenter att få synas och lyfta fram sina verk. Årets tema har handlat om att genom sin formgivning skänka hopp, som Johanna Svantesson lyckades allra bäst med.

t1
Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Durst satsar på egen flatbädd när Vanguard fasas ut

På årets Fespa bjöd Durst Group på fyra premiärer, inte minst nya flatbädden P5 X som ska bli företagets starka kort i Europa när försäljningen av Vanguard upphör.

Durst Christian
Durst satsar på egen flatbädd när Vanguard fasas ut