Torsken nappade i kampanj

Sportfiskarna senaste kampanj där Bording tog fram en helhetslösning och ansvarade för produktion, print och porto.

Bording tog fram en specifik kampanj åt organisationen Sportfiskarna. 13 000 papptorskar gick i väg med posten till organisationens medlemmar.

Drygt 5 200 papptorskar har hittills signerats i Sportfiskarnas kampanj som värnar om torsken i Östersjön.

Samarbetet mellan medlemsorganisationen Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund, Sportfiskarna, och tryckeri- och kommunikationstjänsteleverantören Bording har pågått under en längre tid. De sista fyra åren har Bording producerat ännu fler trycksaker åt Sportfiskarna – bland annat till värvningskampanjer och aviseringar.

– Samarbetet började för många år sedan när vi valde att byta leverantör av medlemskort, då Bording hade en mer anpassad lösning för oss, säger Henrik Helde som är chef över Sportfiskarnas medlemsenhet.

Det senaste i raden av samarbeten gick ut på att göra ett postalt utskick till organisationens medlemmar på Ostkusten, där delar av utskicket var i format som en torsk. Idén till kampanjen kom från Sportfiskarna och Bording tog fram en helhetslösning där de ansvarade för produktion, print och porto.

– Vi genomför just nu ett omfattande arbete för att uppmärksamma och informera om det kritiska läget för torsken i Östersjön. I det arbetet har vi gjort en specifik kampanj som går ut på att alla medlemmar i ostkustlänen får en papptorsk utskickad som de skall signera, och sedan returnera tillbaka den till oss. Därefter så kommer vi ta dem vidare till landsbygdsministern. Vi gjorde ca 13 000 utskick och har i skrivande stund fått tillbaka hela 5 200 underskrivna torskar från våra engagerade medlemmar. Vi tryckte även upp 2 000 extra papperstorskar för att ta med oss till Almedalsveckan.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: