Arkitektkopia nominerade till Publishingpriset

Tryckerikedjan Arkitektkopia har chans att kamma hem en av kategorierna i Publishingpriset 2018 för sin webbplats som ska inspirera och öka förståelsen kring möjligheterna med tryckt kommunikation.

Arkitektkopia byggde om sin webbplats i våras i samarbete med webbyrån Awave. Resultatet – en webbplats där innovativ design möter funktion utan att tumma på användarvänligheten, skriver tryckerikedjan i ett pressmeddelande. Sajten arkitektkopia.se är nu nominerad till Publishingpriset 2018 i kategorin ”Markandsföringssajter kommunikationsbranschen” där de får tampas med bland annat Bravissimo Agency, Lillasyster, Profoto, Svenska Fotografers Förbund och Wonderfour.

Skärmdump från webbplatsen arkitektkopia.se som nominerats till Publishingpriset 2018.

Fredrik Sinander, digital brand manager på Arkitektkopia, säger att webbplatsens primära syfte är att generera leads, inspirera och öka förståelsen kring möjligheterna med tryckt kommunikation.

– Tillsammans med Arkitektkopias Akademi ska den belysa hur tryckt kommunikation i kombination med digital kan skapa mervärde och unika budskap som konverterar bättre och tränger igenom det digitala bruset.

Webbplatsen har också möblerats om för att förenkla vokabulären inom tryckvärlden mellan tryckeriet och köparen.

– Kärt barn har många namn, men det innebär också att man riskerar att prata om varandra. Det vi kallar för broschyrer kan även kallas för kataloger eller magasin. Vår specialanpassade sökfunktion har en synonymbank som hjälper kunderna att hitta rätt bland produkterna. Söker man exempelvis på katalog eller magasin så föreslår sökfunktionen produktsidan för just broschyrer.

Den årliga jurybedömda tävlingen startade 1990 och har genom åren utökats med flertalet kategorier för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *