Storsatsar inom visuell kommunikation

Igepa Group i Norden skjuter till utvecklingskapital inom visuell kommunikation och sätter in JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group.

JJ Hendriks blir Commercial Director för Signcom Group.

Igepa Group i Norden riktar in sig på segmentet Visual Communication med hjälp av Signcom som har sitt huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. Enligt ett pressmeddelande kommer Signcom förstärkas med betydande investeringar inom den närmaste tiden för att utveckla utbudet.

– Det är ett strategiskt beslut att stärka Signcom Group och säkerställa att vi förblir den ledande leverantören i Norden, säger Eiliv Hagen, vd för Signcom Group.

I samband med Igepas satsning i Norden har Signcom valt att tillsätta JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group. Han kommer närmast från IGEPA-företaget Poster & Panel och har tidigare erfarenheter som bland andra Sales and Export Manager för LFP Supplies på Fujifilm, brittiska SEAL Lamination och tyska ColorGATE. JJ Hendriks har över 20 års erfarenhet från storformatsvärlden med sälj, management och affärsrelationer.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: 

Roland löser banspänning för textil

En åttafärgsskrivare för textil. Och med möjlighet både för direktsublimering och tryck på transferpapper. Lägg till det en prislapp runt 200 000 kronor och vi kan förmoda att det är en 160 centimeter bred storsäljare som Roland DG åstadkommit med sin nya textilskrivare Texart RT-640.

Publicerat av: