Grafkom samlar grafiska branschen

22 talare är inbokade till Grafkoms eventdag 13 november.

Grafkom bjuder in den grafiska branschen i Norden och Baltikum och tar grepp om automatisering och arbetsflöden.

Det kunskapsbyggande eventet, Workflow Summit 2018, som hålls 13 november i Stockholm lägger fokus på automation och arbetsflöden. Grafkoms medlemmar har själva bidragit till att välja temat.

– Våra medlemmar har specifikt efterfrågat det här temat och därför är det extra kul att vi dedikerar hela vårt höstevent till workflow. Förra året samlade vi 160 personer i Göteborg, en siffra vi räknar med att slå i år eftersom nätverket växt sig avsevärt större och numera inkluderar fler länder, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

22 talare är spikade till dagen i tre olika spår – branschledande personer som ger sin syn på framtiden inom automatisering och arbetsflöden finns på talarlistan. Flera programvaruleverantörer kommer finnas på plats. Deltagarna kommer bland annat få lära sig om det senaste inom “cloud printing technology” samt tips och tricks i populära programvaror som Indesign, Pitstop, Acrobat och Fiery
15+.

Grafkom startade som ett svenskt nätverk för den grafiska industrin för sex år sedan. Under 2018 har medlemsnätverket växt utanför Sverige och sträcker sig både till de övriga nordiska länderna och till Baltikum. Anmälan till eventet Workflow Summit 2018 kan göras här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: