Grafkom samlar grafiska branschen

22 talare är inbokade till Grafkoms eventdag 13 november.

Grafkom bjuder in den grafiska branschen i Norden och Baltikum och tar grepp om automatisering och arbetsflöden.

Det kunskapsbyggande eventet, Workflow Summit 2018, som hålls 13 november i Stockholm lägger fokus på automation och arbetsflöden. Grafkoms medlemmar har själva bidragit till att välja temat.

– Våra medlemmar har specifikt efterfrågat det här temat och därför är det extra kul att vi dedikerar hela vårt höstevent till workflow. Förra året samlade vi 160 personer i Göteborg, en siffra vi räknar med att slå i år eftersom nätverket växt sig avsevärt större och numera inkluderar fler länder, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

22 talare är spikade till dagen i tre olika spår – branschledande personer som ger sin syn på framtiden inom automatisering och arbetsflöden finns på talarlistan. Flera programvaruleverantörer kommer finnas på plats. Deltagarna kommer bland annat få lära sig om det senaste inom “cloud printing technology” samt tips och tricks i populära programvaror som Indesign, Pitstop, Acrobat och Fiery
15+.

Grafkom startade som ett svenskt nätverk för den grafiska industrin för sex år sedan. Under 2018 har medlemsnätverket växt utanför Sverige och sträcker sig både till de övriga nordiska länderna och till Baltikum. Anmälan till eventet Workflow Summit 2018 kan göras här.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Maskintillskott i flytten

Exakta Print utökar produktionskapaciteten inom digitaltryck. Kunderna kommer erbjudas nya produkter och…