Grafkom samlar grafiska branschen

PUBLICERAD: 1 oktober 2018
UPPDATERAD: 1 oktober
22 talare är inbokade till Grafkoms eventdag 13 november.

Grafkom bjuder in den grafiska branschen i Norden och Baltikum och tar grepp om automatisering och arbetsflöden.

Det kunskapsbyggande eventet, Workflow Summit 2018, som hålls 13 november i Stockholm lägger fokus på automation och arbetsflöden. Grafkoms medlemmar har själva bidragit till att välja temat.

– Våra medlemmar har specifikt efterfrågat det här temat och därför är det extra kul att vi dedikerar hela vårt höstevent till workflow. Förra året samlade vi 160 personer i Göteborg, en siffra vi räknar med att slå i år eftersom nätverket växt sig avsevärt större och numera inkluderar fler länder, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

22 talare är spikade till dagen i tre olika spår – branschledande personer som ger sin syn på framtiden inom automatisering och arbetsflöden finns på talarlistan. Flera programvaruleverantörer kommer finnas på plats. Deltagarna kommer bland annat få lära sig om det senaste inom “cloud printing technology” samt tips och tricks i populära programvaror som Indesign, Pitstop, Acrobat och Fiery
15+.

Grafkom startade som ett svenskt nätverk för den grafiska industrin för sex år sedan. Under 2018 har medlemsnätverket växt utanför Sverige och sträcker sig både till de övriga nordiska länderna och till Baltikum. Anmälan till eventet Workflow Summit 2018 kan göras här.

Läs vidare

Dataline vill växa i Norden

Under Sign&Print Scandinavia gick Dataline ut med nyheten att företaget förvärvat finska mjukvaran Arkki ERP. Det firades i montern under mässans sista dag.
Dataline

Världspremiär för ny tonermaskin

Den flögs in från Japan fredagen innan mässan och visades för första gången publikt när Sign&Print Scandinavia öppnade under tisdagen. Nya Ricoh Pro C7500 som ska ge kommersiella tryckerier fler kreativa användningsområden.
Ricoh8

Skärning med kollaborativa robotar

Automation med robotlösningar. Det står i fokus hos Zünd under Sign&Print Scandinavia.
– Vi vill få fler att inse att det är nästa steg i utvecklingen, säger Henrik Larsson Hedblom på Zünd Skandinavien.
Zund 2

Avtäckning på mässan för ny HP Latex-modell

HP Latex-familjen har fått en ny medlem, kallad 630 W. Maskinen hade världspremiär hos inte mindre än tre utställare under Sign&Print Scandinavia: NI Solutions, Spandex och Antalis.
A169871A-614E-46A0-8B8E-6CC4CD6F1B50

Senaste nytt

Color Systems såg ny kundgrupp

Color System har satt tänderna i en ny kundgrupp med UV-storformatsskrivaren från Epson. – Det är jätteroligt, säger Magnus Edfeldt, säljs och marknadsansvarig. Återförsäljaren från Vällingby visade också flera maskiner för Direct to film.
DSC_4386

Print Supplies hoppas på succé i grannlandet

Live-wrapping och flera produktnyheter stod i rampljuset i Print Supplies monter. Den norska fullserviceleverantören gör i och med sin medverkan på Sign&Print Scandinavia entré på den svenska marknaden.
Print Supplies

Dataline vill växa i Norden

Under Sign&Print Scandinavia gick Dataline ut med nyheten att företaget förvärvat finska mjukvaran Arkki ERP. Det firades i montern under mässans sista dag.
Dataline

Världspremiär för ny tonermaskin

Den flögs in från Japan fredagen innan mässan och visades för första gången publikt när Sign&Print Scandinavia öppnade under tisdagen. Nya Ricoh Pro C7500 som ska ge kommersiella tryckerier fler kreativa användningsområden.
Ricoh8