Grafkom samlar grafiska branschen

22 talare är inbokade till Grafkoms eventdag 13 november.

Grafkom bjuder in den grafiska branschen i Norden och Baltikum och tar grepp om automatisering och arbetsflöden.

Det kunskapsbyggande eventet, Workflow Summit 2018, som hålls 13 november i Stockholm lägger fokus på automation och arbetsflöden. Grafkoms medlemmar har själva bidragit till att välja temat.

– Våra medlemmar har specifikt efterfrågat det här temat och därför är det extra kul att vi dedikerar hela vårt höstevent till workflow. Förra året samlade vi 160 personer i Göteborg, en siffra vi räknar med att slå i år eftersom nätverket växt sig avsevärt större och numera inkluderar fler länder, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

22 talare är spikade till dagen i tre olika spår – branschledande personer som ger sin syn på framtiden inom automatisering och arbetsflöden finns på talarlistan. Flera programvaruleverantörer kommer finnas på plats. Deltagarna kommer bland annat få lära sig om det senaste inom “cloud printing technology” samt tips och tricks i populära programvaror som Indesign, Pitstop, Acrobat och Fiery
15+.

Grafkom startade som ett svenskt nätverk för den grafiska industrin för sex år sedan. Under 2018 har medlemsnätverket växt utanför Sverige och sträcker sig både till de övriga nordiska länderna och till Baltikum. Anmälan till eventet Workflow Summit 2018 kan göras här.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: