Bra tryck i mässmontern

Material och maskiner lockade besökarna i Signcoms monter under Sign,Print & Pack-mässan på X Meeting Point i Oslo.

Signcom gjorde flera affärer redan första dagen av norska Sign, Print & Pack-mässan.

Signcom var en av de större utställarna på mässan som hölls i Oslo, 19-20 september. I montern hade de vässat sitt utbud. Dels med olika typer av media såsom vepor, roll ups och prover för olika ändamål, dels på  maskinsidan där UV-printrarna dominerade. Särskilt Mimakis rulle-till-rulle skrivare med integrerad skärning och UV- LED-teknik fick besökarna att stanna upp och titta närmare. Och det gav resultat. Redan dag ett av mässan gjorde de flera affärer. Anders Magnusson på Signcom Norge säger i ett pressmeddelande att de hade ett riktigt bra tryck i montern under hela mässan, och speciellt under första dagen.

– Vi har så otroligt många trevliga kunder som gör att denna mässa är en sann höjdpunkt. För att det inte ska bli för långt till nästa gång, passar vi gärna på att bjuda med våra norska vänner även till Sign & Print i Stockholm i februari.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: