Franschisekedjan stuvar om i ledningen och tillsätter en ny vd. Målet är driva upp försäljningen och expandera med totalt 50 kontor fram till 2020.
Sedan sju år tillbaka har bröderna Eriksson stått som ägare till Skyltstället genom moderbolaget Eriksson Business Group.
– Vi är tre bröder som förvärvade verksamheten för sju år sedan. Och sedan fem år tillbaka har Skyltstället funnits som franschisekedja, säger koncernchefen Samuel Eriksson.
Nu väljer man att möblera om i ledningen för att möta framtiden.
– Det är för att kunna gasa på och vara professionella så att ledningen kan fokusera bättre, säger han och fortsätter:
– Med de 32 kontor vi har i dag så kräver det en helt annan professionalism och ett annat tänk om hur vi tar hand om försäljningen.
Rickard Eriksson som fram tills nu har varit vd kommer framöver fokusera på att utveckla arbetet med rikstäckande kunder. In som vd för kedjan går istället Magnus Trummens som närmast kommer från en kortare sejour på Brand Factorys enhet i Falun som platschef.
– Han har en jättelång säljerfarenhet och därför ser vi honom i den här rollen, säger Samuel Eriksson som själv kommer fortsätta som styrelseordförande och arbeta med att expandera verksamheten.
Magnus Trummens säger att hans fokus i sin nya vd-roll blir att ta hand om franschisetagarna som finns i konceptet – och såväl möjligheter som utmaningar som kommer framåt.
– Det känns otroligt kul att arbeta i ett företag som vill framåt. Ett ungt och framåtlutat företag som vet vart man vill gå.
Skyltstället är idag en rikstäckande kedja. Kontoren som finns från Luleå i norr till Malmö i söder sysslar huvudsakligen med försäljning. Kedjan har fyra produktionsställen i Sverige och en fabrik i Litauen.
– Vi satsar på 50 kontor innan 2020. Vi har börjat att snegla på andra länder men fokus ligger fortfarande inom Sverige.
Hur ska ni nå detta?
– Med bra kompetens och franschisetagare som fungerar som entreprenörer och brinner för kundrelationer och kompetens, säger Samuel Eriksson.