Skyltstället lägger in högre växel

Magnus Trummens blir vd för Skyltstället.

Franschisekedjan stuvar om i ledningen och tillsätter en ny vd. Målet är driva upp försäljningen och expandera med totalt 50 kontor fram till 2020.

Sedan sju år tillbaka har bröderna Eriksson stått som ägare till Skyltstället genom moderbolaget Eriksson Business Group.

Eriksson Business Groups koncernchef Samuel Eriksson.

– Vi är tre bröder som förvärvade verksamheten för sju år sedan. Och sedan fem år tillbaka har Skyltstället funnits som franschisekedja, säger koncernchefen Samuel Eriksson.

Nu väljer man att möblera om i ledningen för att möta framtiden.

– Det är för att kunna gasa på och vara professionella så att ledningen kan fokusera bättre, säger han och fortsätter:

– Med de 32 kontor vi har i dag så kräver det en helt annan professionalism och ett annat tänk om hur vi tar hand om försäljningen.

Rickard Eriksson som fram tills nu har varit vd kommer framöver fokusera på att utveckla arbetet med rikstäckande kunder. In som vd för kedjan går istället Magnus Trummens som närmast kommer från en kortare sejour på Brand Factorys enhet i Falun som platschef.

– Han har en jättelång säljerfarenhet och därför ser vi honom i den här rollen, säger Samuel Eriksson som själv kommer fortsätta som styrelseordförande och arbeta med att expandera verksamheten.

Magnus Trummens säger att hans fokus i sin nya vd-roll blir att ta hand om franschisetagarna som finns i konceptet – och såväl möjligheter som utmaningar som kommer framåt.

– Det känns otroligt kul att arbeta i ett företag som vill framåt. Ett ungt och framåtlutat företag som vet vart man vill gå.

Skyltstället är idag en rikstäckande kedja. Kontoren som finns från Luleå i norr till Malmö i söder sysslar huvudsakligen med försäljning. Kedjan har fyra produktionsställen i Sverige och en fabrik i Litauen.

– Vi satsar på 50 kontor innan 2020. Vi har börjat att snegla på andra länder men fokus ligger fortfarande inom Sverige.

Hur ska ni nå detta?

– Med bra kompetens och franschisetagare som fungerar som entreprenörer och brinner för kundrelationer och kompetens, säger Samuel Eriksson.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: