Brandfactory köper företag inom digital skyltning

Annica Axelsson, koncernchef för Brandfactory.

Storformatstryckeriet stärker upp sin digitala skyltverksamhet i Sverige och Danmark.

Brandfactory ser en tydlig efterfrågan på digital skyltning på samtliga sina marknader. Företaget förvärvar nu danska Combine A/S för att ytterligare stärka upp sitt erbjudande inom affärsområdet.  En majoritet av de över 4 000 installerade skärmarna som ingår i förvärvet är installerade i Danmark men förvärvet omfattar även installationer och nyckelkunder i Sverige, skriver Brandfactory på sin sajt och tillägger att digitala tjänster är en växande del av verksamheten  och en viktig del i att möta kundernas behov av att kommunicera kanaloberoende.

– Senaste halvåret har vi i Sverige sett en stark efterfrågan på digital visuell kommunikation som komplement till traditionella skyltar och trycksaker, säger Olof Björn affärsutvecklingschef på Brandfactory.

– Förvärvet ger oss nya referenskunder men framför allt ökad kompetens inom andra plattformar än de vi arbetar med idag.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: