Brandfactory köper företag inom digital skyltning

Annica Axelsson, koncernchef för Brandfactory.

Storformatstryckeriet stärker upp sin digitala skyltverksamhet i Sverige och Danmark.

Brandfactory ser en tydlig efterfrågan på digital skyltning på samtliga sina marknader. Företaget förvärvar nu danska Combine A/S för att ytterligare stärka upp sitt erbjudande inom affärsområdet.  En majoritet av de över 4 000 installerade skärmarna som ingår i förvärvet är installerade i Danmark men förvärvet omfattar även installationer och nyckelkunder i Sverige, skriver Brandfactory på sin sajt och tillägger att digitala tjänster är en växande del av verksamheten  och en viktig del i att möta kundernas behov av att kommunicera kanaloberoende.

– Senaste halvåret har vi i Sverige sett en stark efterfrågan på digital visuell kommunikation som komplement till traditionella skyltar och trycksaker, säger Olof Björn affärsutvecklingschef på Brandfactory.

– Förvärvet ger oss nya referenskunder men framför allt ökad kompetens inom andra plattformar än de vi arbetar med idag.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: