Brandfactory köper företag inom digital skyltning

Annica Axelsson, koncernchef för Brandfactory.

Storformatstryckeriet stärker upp sin digitala skyltverksamhet i Sverige och Danmark.

Brandfactory ser en tydlig efterfrågan på digital skyltning på samtliga sina marknader. Företaget förvärvar nu danska Combine A/S för att ytterligare stärka upp sitt erbjudande inom affärsområdet.  En majoritet av de över 4 000 installerade skärmarna som ingår i förvärvet är installerade i Danmark men förvärvet omfattar även installationer och nyckelkunder i Sverige, skriver Brandfactory på sin sajt och tillägger att digitala tjänster är en växande del av verksamheten  och en viktig del i att möta kundernas behov av att kommunicera kanaloberoende.

– Senaste halvåret har vi i Sverige sett en stark efterfrågan på digital visuell kommunikation som komplement till traditionella skyltar och trycksaker, säger Olof Björn affärsutvecklingschef på Brandfactory.

– Förvärvet ger oss nya referenskunder men framför allt ökad kompetens inom andra plattformar än de vi arbetar med idag.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: