Roland DG fortsätter att hylla kunder

Holländska Lieuwe Boards använder Roland DG:s VersaSTUDIO BN-20 för att trycka personaliserat och är ett av företagen som fått ett erkännande av Roland DG.

Roland DG förlänger tiden för sina kunder att få möjligheten att vinna utmärkelsen Roland Hero Award 2018. – Vi har varit så imponerade och inspirerade av kunderna, säger Roland DG:s marknadsföringschef Gillian Montanaro.

Roland DG gick tidigare i år ut och berättade om sin nya utmärkelse Roland Hero Award 2018. Sedan april i år har företaget lyft fram kunder som använt Roland DG:s produkter och på olika sätt utmärkt sig. Nu förlängs datumet för möjligheten att få utmärkelsen till den 31 december 2018.

– Vi har varit så imponerade och inspirerade av de kunder som redan är med, så vi vill helt enkelt se mer, säger Roland DG:s marknadsföringschef Gillian Montanaro.

Gillian Montanaro.

De cirka femtio kunder som redan hyllats finns inom en rad olika branscher, sign och display inkluderat. Ett av företagen är nederländska Lieuwe Boards som använder Roland DG:s VersaSTUDIO BN-20 för att skapa personaliserat tryck på kitebrädor. En annan kund är tyska reklambyrån Eastprint som har fem SOLJET-skrivare i sin produktion. 

– Vi är glada över att kunna berätta för världen om kunderna och deras berättelser och vi ser fram emot att kröna den slutliga vinnaren av Roland Hero Awards i januari, säger Gillian Montanaro.

Priset är en oförglömlig semester till antingen Island, Thailand eller Florida, skriver Roland DG på sin hemsida. Vinnaren får själv välja en av dessa destinationer. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: