Omikai ska lyfta kundernas affärer

Mathias Erlandsson, vd för Omikai, demonstrerar sitt molnbaserade e-handels- och affärssystem.

Ledorden är automation och frigörande av tid när Omikai visar upp sin portfölj med e-handels- och affärssystem mot den grafiska industrin på Sign & Print Scandinavia.

Omikai hjälper företag inom grafisk industri med lösningar för automatiserad produktion, försäljning och kontroll. I sin monter på Sign & Print Scandinavia demonstrerar de sitt molnbaserade e-handels- och affärssystem som ger stöd för hela orderflödet, allt från en kundkontakt till faktura.

Produktutbudet består av Omikai StoreFront, Omikai MIS/ERP och Omikai Analyze. Mathias Erlandsson, vd för Omikai pekar ut många fördelar med deras produkter.

– Det är många saker – automation, automation och automation. Det handlar om att frigöra tid och det med en plattform som är skalbar och som kan stödja all typ av produktion, säger Mathias Erlandsson och räknar upp alla typer av tryckproduktioner – rulle, ark, förpackning, digital, offset, skylt med mera.

Att Västeråsföretaget kan erbjuda e-handel, administrations- och affärssystem i en och samma lösning är unikt, enligt Mathias Erlandsson.

– Det här hjälper företag att skapa försäljning, att ge en effektivare produktion och uppföljning i samma lösning.

Erlandsson ser Sign & Print-mässan, 5-7 februari, som ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter och att träffa potentiella kunder.

– Det handlar om att öka kunskapen om de värden vi har att erbjuda.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: