Omikai ska lyfta kundernas affärer

PUBLICERAD: 14 november 2018
UPPDATERAD: 14 november
Mathias Erlandsson, vd för Omikai, demonstrerar sitt molnbaserade e-handels- och affärssystem.

Ledorden är automation och frigörande av tid när Omikai visar upp sin portfölj med e-handels- och affärssystem mot den grafiska industrin på Sign & Print Scandinavia.

Omikai hjälper företag inom grafisk industri med lösningar för automatiserad produktion, försäljning och kontroll. I sin monter på Sign & Print Scandinavia demonstrerar de sitt molnbaserade e-handels- och affärssystem som ger stöd för hela orderflödet, allt från en kundkontakt till faktura.

Produktutbudet består av Omikai StoreFront, Omikai MIS/ERP och Omikai Analyze. Mathias Erlandsson, vd för Omikai pekar ut många fördelar med deras produkter.

– Det är många saker – automation, automation och automation. Det handlar om att frigöra tid och det med en plattform som är skalbar och som kan stödja all typ av produktion, säger Mathias Erlandsson och räknar upp alla typer av tryckproduktioner – rulle, ark, förpackning, digital, offset, skylt med mera.

Att Västeråsföretaget kan erbjuda e-handel, administrations- och affärssystem i en och samma lösning är unikt, enligt Mathias Erlandsson.

– Det här hjälper företag att skapa försäljning, att ge en effektivare produktion och uppföljning i samma lösning.

Erlandsson ser Sign & Print-mässan, 5-7 februari, som ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter och att träffa potentiella kunder.

– Det handlar om att öka kunskapen om de värden vi har att erbjuda.

Läs vidare

Mässpremiär på Drupa för Zünds Q-Line

Den schweiziska skärbordstillverkaren Zünd ställer ut under mottot ”Performance across the board” och tar med sig Q-Line som lanserades förra våren och nu visas på en mässa för första gången.
Zund 2

100 Revoria Press PC1120 installerade i Europa

Fujifilm har nu gjort sin hundrade installation av sin flaggskeppsmodell Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnit flera utmärkelser under åren.
IMG_4094

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm