Det kom ett brev

PUBLICERAD: 26 november 2018
UPPDATERAD: 26 november

Det var en mycket kittlande känsla att läsa om årets Munken Kalender, som Arctic Paper har tryckt upp med en rå och härlig känsla. När den sedan anlände, så har de lyckats skapa en mycket personlig känsla. Handskriven adress och vanliga frimärken gör att jag känner att någon lagt ner tid och energi på att posta det här till just mig.

Innehållet gör mig inte heller besviken. En kalender låter ju i sig grymt tråkigt – jag har ju det i min telefon. Men jag bläddrar och ser bilderna och de betraktelser som följer varje vecka – och snart har jag glömt bort att det är en arbetsdag och att jag har så mycket viktigare saker att göra.

Årets kalender är skapad av fem grafiska designstudenter på italienska Nuova Accademia Belle Arti i Milano, Italien. Temat är Bitterljuvt och studenterna beskriver det som den där blandade känslan av att vara ledsen och glad på samma gång. Den där känslan som kommer när man som vuxen både bär med sig glada och sorgliga minnen och både ser framåt med glädje och oro.

Munkens kalender hittar du här:

Läs vidare

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm