Det kom ett brev

Det var en mycket kittlande känsla att läsa om årets Munken Kalender, som Arctic Paper har tryckt upp med en rå och härlig känsla. När den sedan anlände, så har de lyckats skapa en mycket personlig känsla. Handskriven adress och vanliga frimärken gör att jag känner att någon lagt ner tid och energi på att posta det här till just mig.

Innehållet gör mig inte heller besviken. En kalender låter ju i sig grymt tråkigt – jag har ju det i min telefon. Men jag bläddrar och ser bilderna och de betraktelser som följer varje vecka – och snart har jag glömt bort att det är en arbetsdag och att jag har så mycket viktigare saker att göra.

Årets kalender är skapad av fem grafiska designstudenter på italienska Nuova Accademia Belle Arti i Milano, Italien. Temat är Bitterljuvt och studenterna beskriver det som den där blandade känslan av att vara ledsen och glad på samma gång. Den där känslan som kommer när man som vuxen både bär med sig glada och sorgliga minnen och både ser framåt med glädje och oro.

Munkens kalender hittar du här:

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: