”Fokus på att jobba smartare”

 

Magnus Edfelt, sälj- och marknadsansvarig på Color Systems kommer bland annat visa upp storformatsskrivaren Colorado 1640 på Sign&Print-mässan.

Color Systems fokuserar på smartare jobb och arbetsflöden med automatisering av både efterbehandling och inkommande jobb under Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari.

Återförsäljaren Color Systems har stora förhoppningar om att det kommer många bra besökare till deras monter på Sign&Print Scandinavia i början av februari.

– Vi har vår största monter någonsin och vi hoppas att det blir minst lika bra som förra Sign&Print 2017. Då satte vi försäljningsrekord kopplat till en enskild mässa, säger Color Systems sälj- och marknadsansvarige Magnus Edfelt.

Företaget kommer bland annat visa upp ett automatiskt print- och skärflöde med streckkodsläsning. Det görs med storformatsskrivaren Epson SC-S80600 tillsammans med en Summaskärare som producerar dekaler och klistermärken med minimal handpåläggning.

Ett antal Roland DG-maskiner kommer också bre ut sig i montern. Dels nya 8-färgaren Roland VersaEXPRESS RF-640 8c, dels Roland VersaUV LEF-200. Eventuellt ses även en TrueVIS “print and cut” som ger användare möjlighet att skriva ut och skära ut i ett steg.

Vidare visas 64-tums rulle-till-rulle-skrivaren från Canon:

– Vi kör affischproduktion i marknadens snabbaste 64 tums skrivare, Colorado 1640, där affischerna sedan automatiskt renskärs i en Flexa Miura II XY-trimmer, säger Magnus Edfelt och tillägger att de även visar monteringsbordet Rollover som sparar tid och mantimmar för en skyltmakare. Det blir också efterbehandling av olika storformatsprodukter i skär- och fräsbordet Summa F1612.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Hur smart och effektivt man kan producera i förhållandevis standardbetonade maskiner som Epson SC-S80600 ihop med en Summa S Class 2 160T.

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: