”Fokus på att jobba smartare”

 

Magnus Edfelt, sälj- och marknadsansvarig på Color Systems kommer bland annat visa upp storformatsskrivaren Colorado 1640 på Sign&Print-mässan.

Color Systems fokuserar på smartare jobb och arbetsflöden med automatisering av både efterbehandling och inkommande jobb under Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari.

Återförsäljaren Color Systems har stora förhoppningar om att det kommer många bra besökare till deras monter på Sign&Print Scandinavia i början av februari.

– Vi har vår största monter någonsin och vi hoppas att det blir minst lika bra som förra Sign&Print 2017. Då satte vi försäljningsrekord kopplat till en enskild mässa, säger Color Systems sälj- och marknadsansvarige Magnus Edfelt.

Företaget kommer bland annat visa upp ett automatiskt print- och skärflöde med streckkodsläsning. Det görs med storformatsskrivaren Epson SC-S80600 tillsammans med en Summaskärare som producerar dekaler och klistermärken med minimal handpåläggning.

Ett antal Roland DG-maskiner kommer också bre ut sig i montern. Dels nya 8-färgaren Roland VersaEXPRESS RF-640 8c, dels Roland VersaUV LEF-200. Eventuellt ses även en TrueVIS “print and cut” som ger användare möjlighet att skriva ut och skära ut i ett steg.

Vidare visas 64-tums rulle-till-rulle-skrivaren från Canon:

– Vi kör affischproduktion i marknadens snabbaste 64 tums skrivare, Colorado 1640, där affischerna sedan automatiskt renskärs i en Flexa Miura II XY-trimmer, säger Magnus Edfelt och tillägger att de även visar monteringsbordet Rollover som sparar tid och mantimmar för en skyltmakare. Det blir också efterbehandling av olika storformatsprodukter i skär- och fräsbordet Summa F1612.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Hur smart och effektivt man kan producera i förhållandevis standardbetonade maskiner som Epson SC-S80600 ihop med en Summa S Class 2 160T.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: