”Fokus på att jobba smartare”

 

Magnus Edfelt, sälj- och marknadsansvarig på Color Systems kommer bland annat visa upp storformatsskrivaren Colorado 1640 på Sign&Print-mässan.

Color Systems fokuserar på smartare jobb och arbetsflöden med automatisering av både efterbehandling och inkommande jobb under Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari.

Återförsäljaren Color Systems har stora förhoppningar om att det kommer många bra besökare till deras monter på Sign&Print Scandinavia i början av februari.

– Vi har vår största monter någonsin och vi hoppas att det blir minst lika bra som förra Sign&Print 2017. Då satte vi försäljningsrekord kopplat till en enskild mässa, säger Color Systems sälj- och marknadsansvarige Magnus Edfelt.

Företaget kommer bland annat visa upp ett automatiskt print- och skärflöde med streckkodsläsning. Det görs med storformatsskrivaren Epson SC-S80600 tillsammans med en Summaskärare som producerar dekaler och klistermärken med minimal handpåläggning.

Ett antal Roland DG-maskiner kommer också bre ut sig i montern. Dels nya 8-färgaren Roland VersaEXPRESS RF-640 8c, dels Roland VersaUV LEF-200. Eventuellt ses även en TrueVIS “print and cut” som ger användare möjlighet att skriva ut och skära ut i ett steg.

Vidare visas 64-tums rulle-till-rulle-skrivaren från Canon:

– Vi kör affischproduktion i marknadens snabbaste 64 tums skrivare, Colorado 1640, där affischerna sedan automatiskt renskärs i en Flexa Miura II XY-trimmer, säger Magnus Edfelt och tillägger att de även visar monteringsbordet Rollover som sparar tid och mantimmar för en skyltmakare. Det blir också efterbehandling av olika storformatsprodukter i skär- och fräsbordet Summa F1612.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Hur smart och effektivt man kan producera i förhållandevis standardbetonade maskiner som Epson SC-S80600 ihop med en Summa S Class 2 160T.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan förlagsbranschen bli lönsam

400 internationella förläggare, boktryckare, bokdistributörer och branschinfluencers samlades för att diskutera ämnet intelligent tillväxt. I Canons kundupplevelsecenter lyftes bland annat vikten av datauppgifter fram, och hur bokförläggare kan införa en affärsmodell för print on-demand med digitala utskriftslösningar.

Publicerat av: