Lågupplösta logotyper blir proffsig vektorgrafik

Graphic Powers kommer till mässan Sign&Print Scandinavia med sin hyllade programvara som återskapar professionella original från lågupplösta logotyper.

Branschorganisationen SGIA (Specialty Graphics and Imaging Association) har utsett programvaran Graphic Tracer till årets produkt. Mats Löfberg på Graphic Powers som står bakom produkten säger att programvaran har blivit känd inom grafiska industrin i USA som den bästa lösningen för att återskapa professionella original. Lågupplösta bitmapsbilder förvandlas till snygg vektorgrafik. På Sign&Print Scandinavia kommer besökare kunna ta en närmare titt på produkten.

Mats Löfberg vd på Graphic Powers.

– Av erfarenhet från de mässor vi ställt ut i de senaste två åren vet vi att våra demonstrationer drar till sig både publik och intresse. Att upptäcka hur man kan göra ett jobb på några minuter som tidigare tagit flera timmar gör att många kommer att få en aha-upplevelse av våra demonstrationer av Graphic Tracer, säger Mats Löfberg, vd på Skövdeföretaget Graphic Powers.

Försäljningen har hittills främst haft fokus på USA.

– Eftersom vi hittills inriktat försäljningen mot den amerikanska marknaden hoppas vi att Graphic Tracer även skall få fäste i Sverige och övriga Skandinavien. En av anledningarna till att vi ställer ut är att vi söker nya distributörer som vill bredda sina portföljer med en mycket intressant produkt.

Den grafiska mässan Sign&Print Scandinavia hålls på Kistamässan i Stockholm 5-7 februari.

En introduktion av programvaran kan ses här.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: