Epson showar med storformat och textilproduktion

Richard Garp, försäljningsansvarig för storformat på Epson i Sverige

Epson tar praktiskt taget med hela sortimentet inom storformat till Sign&Print Scandinavia – och speciellt lösningar inom texilproduktion.

Richard Garp, försäljningsansvarig för storformat på Epson i Sverige säger att Epsonmontern kommer bjuda på allt från enklare posterskrivare till signage-skrivare, men framför allt skrivare för textilproduktion. Dessutom demonstreras RIP- och flödeslösningar i i samarbete med återförsäljare. Han säger att textiltrenden håller i sig och kommer fortsätta, något som kommer att avhandlas till stor del i samtal med besökare och kunder.

– Vi har uppmärksammat på bland annat FESPA-mässorna att intresset för och produktfloran inom detta område har ökat. Därför tycker vi att det ska bli jättekul att visa upp vårt sortiment inom textillösningar, och är glada att intresset för denna typ av produkter blivit så stort, säger Richard Garp,

Han säger att förhoppningarna på mässan Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, framför allt är att möta både slutkunder och återförsäljare samt att knyta kontakter med nya spännande kunder.

– Föregående Sign&Print var extremt lyckosam för Epson försäljningsmässigt, så vi hoppas självklart på att detta år blir lika, eller ännu mer, givande.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: