Valuejet med resinbaserat bläck

Hybridskrivaren Mutoh Valuejet 1627MH.

Mutoh står redo med en ny Valuejet. En storformatsskrivare med resinbaserade bläck som skriver ut direkt på styva material och rullmaterial. Det tryckta materialet är torrt när det lämnar skrivaren.

Mutohs släpper en ny hybridskrivare för stora format – VJ-1627MH. 64-tumsskrivaren har ett resinbaserat bläcksystem och när piezohuvudena släpper bläckdropparna on demand nås en upplösning upp till 720 gånger 1440 dpi. Enligt Mutoh gör det att de stora formaten får en bra bildkvalitet – även när man betraktar utskrifterna på kort avstånd.

De resinbaserade bläcken, CMYK plus vitt, MP-31 (Multi Purpose), levereras i 500 milliliters förpackningar. Enligt ett pressmeddelande har MP-31 en uv-hållbarhet på upp till två år för utomhusbruk – utan laminering. Skrivaren kan trycka direkt på rigida vita, transparenta och färgade material, till exempel skumplattor, kartong, aluminium och akryl. Den hanterar även vita, färgade och transparenta och mer värmekänsliga rullmaterial. Med hjälp av torksystemet ”hot air knife media drying system” kommer det tryckta materialet ut torrt när det lämnar skrivaren,

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: