Agfa tar med stora hybridmaskinen

Nils-Arne Sletten, nordisk försäljningschef för Agfa är förväntansfull inför Sign&Print-mässan 5-7 februari.

Agfa tar med den största modellen i sin maskinfamiljen med Anapurna uv-skrivare till Sign&Print-mässan.

I Agfas monter visas hybridmaskinen Anapurna H3200i LED som skriver ut i 3,2 meters bredd och som kan skriva ut på både skiv- och rullmaterial. Hastigheten på uv-led-skrivaren når upp till 129 kvadratmeter i timmen.

– Den är också utrustad med alternativet Dual Roll, vilket gör det möjligt att skriva ut på två rullar åt gången. Anapurna H3200i LED blev faktiskt korad till årets produkt i sin klass under årets stora SGIA-mässa i USA, som kan sägas är USA:s svar på Fespa, säger Nils-Arne Sletten, nordisk försäljningschef för Agfa.

Anapurna H3200i LED visas i Agfas monter.

Agfa kommer också demonstrera programvaran Apogee Prepress version 11 som kommer med en helt ny lösning för att producera olika jobb i samma tryckning. Förutom den nya samproduktionsmodulen innehåller den också en helt ny version av Web Approval System, nya möjligheter till integration, inklusive e-handel och MIS-system, samt automatiserad finjustering i molnet med PrintSphere. Apogee Prepress innehåller också den senaste versionen av Adobe PDF Print Engine.

– Vi tror och hoppas att de som besöker oss ser att vi verkligen är en systemleverantör med egenutvecklade produkter som sträcker sig från programvara, marknadens största utbud av uv-led-skrivare, till eget bläck.

Nils-Arne Sletten ser Sign&Print-mässan som betydelsefull för den grafiska industrin.

– Alla utställare lägger mycket tid och pengar på att skapa en bra mässa, och jag är övertygad om att industrin behöver en sådan arena lokalt i Norden. Så vi hoppas naturligtvis att kunderna kommer att utnyttja möjligheten att komma till mässan för att ta reda på de senaste nyheterna och trenderna i vår bransch. Att avsätta en dag för detta anser jag är värdefullt, trots att det kan vara svårt att hitta tid på en vardag med korta tidsfrister.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: