”Den är kungen på tronen”

Per Wendel, försäljningschef på Rollsroller ser fram emot början av februari när Sign&Print Scandinavia startar.

Rollsroller firar 20 år och kommer visa upp stora delar av produktportföljen. I spetsen står en fullutrustad industrimaskin som har släppts i en specialutgåva.

Per Wendel, försäljningschef på Rollsroller säger att maskinen Inventor Edition började som en specialutgåva på FESPA 2018 för att fira företagets 20-år som tillverkare av flatbäddsapplikatorer. Efterfrågan har varit väldigt hög sedan dess, enligt Wendel och påtalar att det är en fullutrustad industrimaskin som är utvecklad för att över tid klara av de tuffa påfrestningar som ställs hos skylttillverkare idag. Maskinen kommer att finnas på plats under mässa Sign&Print Scandinavia i Stockholm, 5-7 februari.

– Det känns väldigt inspirerande att få kunna visa upp denna på vår hemmaarena i Sverige. Inventor Edition är kungen på tronen som den överlägset bäst konstruerade modellen inom ramen för Flatbed Applicators. Den kommer att sticka ut och bör upplevas på plats.

– Vi kommer även att visa upp Roll-X Professional som med rätt funktioner, ergonomiska utförande och rätt pris har blivit omåttligt populär över hela världen, inte minst i Sverige.
Företagets breda produktportfölj kommer vara det stora samtalsämnet i montern, tror han.
– Vi har maskiner som passar alla behov, storlekar, plånböcker, konstruktioner och funktioner.

Rollsroller är starkt förknippade med lamineringsbord, något de anser sig vara bäst på.

– Vi har 25 olika standardmodeller anpassade för att kunna passa alla behov. Men vi har så mycket mer att erbjuda våra kunder i vår produktportfölj. Allt från olika former av knivar till ergonomiska hjälpmedel som Youlifter och tidsbesparande hjälpmedel som Vinyl Remover. Allt för att göra en skylttillverkares vardag lite enklare. Vi är själva skylttillverkare i grunden och det är där vi har identifierat behov i de produkter vi erbjuder våra kunder idag.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att det ska bli februari, och att mässan äntligen drar igång så att vi får utbyta erfarenheter med nya och gamla kunder.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: