Världslansering på gång

 

K G Spennare premiärvisar de vikbara tygramarna Flextile på Sign&Print Scandinavia.

K G Spennares nya produkt Flextile demonstreras av marknadschefen Fredrik Spennare.

Det tog fyra år, från idé till färdig produkt. Nu förbereder K G Spennare för en världslansering på Sign&Print Scandinavia. Den största satsningen någonsin för företaget.

Nackaföretaget K G Spennare har med sig produktnyheter när de ställer ut på Sign&Print-mässan i början av februari.

– Vi kommer att visa ett representativt urval av hela vårt sortiment, men lägga fokus på produktnyheter. De senaste tre åren har Spennare utvidgat och breddat produktsortimentet enormt, och det är detta vi vill få en chans att visa på plats, säger marknadschefen Fredrik Spennare och fortsätter:

– Dessutom kommer vi att ha världslansering av en ny produkt vid namn Flextile som kommer att bli den enskilt största produktsatsningen i företagets 15-åriga historia. Konstruktionen är patenterad och har tagit oss fyra år att färdigställa – från idé till färdig produkt.

 

Flextile är en helt ny generation av tygramar – aluminiumramar som är bärbara och vikbara och blir till lekfulla kvadrater. Ramarna fälls ut för hand och fötterna på golvet håller ramarna på plats. Det går att bygga på höjden och bredden, i raka rader eller i vinklar genom att stapla och länka
ramarna i varandra.

Flextile kommer alltså stå i strålkastarljuset på mässan, men det finns fler saker att kommunicera:

– Jag tror också att många kommer bli positivt överraskade över vårt nya och mer kompletta produktsortiment av expoprodukter och hur vi har utvecklats de senaste tre åren.

Han säger att ambitionen under mässan är att få chansen att återuppta gamla bekantskaper men framför allt att fokusera på företagets befintliga återförsäljare.

– Vårt mål för nästa år är att förtäta och utveckla relationerna med befintliga kunder och nya utvalda. Mässan ser vi som en chans att göra just detta, säger Fredrik Spennare.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: