Grafiska Företagen på mässan

PUBLICERAD: 20 januari 2019
UPPDATERAD: 20 januari

Grafiska Företagen håller seminarier under mässdagarna på Sign&Print Scandinavia. Representanter och experter bjuder in till föreläsningar varvat med panelsamtal.

På den grafiska mässan Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, avhandlar Grafiska Företagen bland annat hur man kan undvika olyckor och göra en skyddsöversyn i sitt företag, hur man kan göra marknaden med offentliga upphandlingar så öppen som möjligt för tryckerier, och lyfter även frågan varför man ska CGP-certifiera sitt tryckeri. Hålltider och datum för seminarierna finns på mässans sajt.

 

Rickard Lindberg

Rickard Lindberg, Grafiska Företagens expert på säkerhet och hälsa kommer berätta om de vanligaste felen man gör på arbetsplatsen och hur de kan förebyggas. Många olyckor kan undvikas genom att tänka efter före. Ett skydd tas bort, och vips står man där med skador som kan bli allvarliga för både individen och företaget. Åhörarna kommer få med sig en checklista för skyddsöversyn som de kan använda i sin egen verksamhet.

 

 

 

Kaj Flick

Kaj Flick leder två panelsamtal, den 5 och 6 februari. Det blir en introduktion till certifierad grafisk produktion – om nyttan och kraven på standardiserat och kontrollerat tryck i olika format. Är det bara för att kunna marknadsföra sig eller har det någon större nytta internt? Han kommer också hålla ett samtal med upphandlare och tryckerirepresentanter om offentlig upphandling.

 

 

Henrik Smedmark

Den 7 februari kan du lyssna till Henrik Smedmark som tillsammans med GS-fackets Kenneth Edvardsson talar om vilken kompetens som krävs för att jobba i grafisk industri och om det nya valideringsverktyget Grafisk Grund.  Företag och experter har tillsammans sammanställt vilken grundkompetens som krävs och utifrån det tagit fram en validering som på ett kostnadseffektivt sätt synliggör kompetens och utbildningsbehov.

Läs vidare

Det här händer på Sign Print&Pack i Odense

Nu är det mindre än en månad kvar till vår mässa i Danmark.
FotoJet-(99)

Sign&Print Scandinavia 2025 byter vecka

Sign&Print Scandinavia arrangeras i Stockholm 7–9 oktober 2025. Anledningen till att mässan senareläggs något är att ge utställarna mer tid att förbereda sig efter sommarsemestern.
Mässcollage

Primotek ger sig in i etikettbranschen

Återförsäljaren Primotek tar steget in i etikettbranschen. Med den digitala etikettstansen JingWei RSF-300 vill de nå aktörer med mindre volymer och stort behov av flexibilitet.
DSC_4645

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Senaste nytt

Hon driver vidare Västgötatryckeri

Sedan 2 september har tryckeriet fått nya ägare och nu ska en ny digitalpress inhandlas.
hanna-b

Sign Print&Pack-mässan utsåld

Projektledaren Lars Jensen meddelar nöjt att alla utställningsplatser är sålda. Därmed är grunden lagd för en branschfest och framgång utöver det vanliga.
messe-768x512

Nya HP-folier i Spandex sortiment

Materialåterförsäljaren börjar sälja flera nya folier, laminat och wrapfilm från HP.
EKT-Data-Sheet-HP-Grip-Gloss-CP-July-2024-EN-1

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web