Uppblåsbart ska fånga blickar – nu i Sverige

PUBLICERAD: 21 januari 2019
UPPDATERAD: 21 januari
Heidi Hoen, vd på norska Brectus berättar att de ska leverera produkter till hela Skandinavien.

Norska Brectus startar upp verksamhet i Sverige och Danmark. Det blir det stora samtalsämnet när företaget demonstrerar sina uppblåsbara produkter och mässmaterial på svensk mark.

Brectus satsar på att visa upp iögonfallande stora uppblåsbara produkter när de ställer ut på Sign&Print Scandinavia.

– Uppblåsbara produkter kan produceras som en kopia av din produkt, vare sig det är en kaffebryggare, bil, tidning, motorcykel och så vidare. När vi gör dessa i stora dimensioner drar de definitivt till sig blickar, säger Heidi Hoen, vd på Brectus.

– På mässan kommer vi ha med oss en specialproducerad uppblåsbar reklam för glass, med en höjd på 4,5 meter. Dessutom vill vi också visa bredden i vårt sortiment med allt från broschyrstativ, mässtält, och trottoarpratare till stora banderoller på flera hundra kvadratmeter eller kilometerlånga bannrar som vi exempelvis levererade till cykelloppet Tour of Norway.

Det norska företaget satsar på att etablera sig i hela Skandinavien, något som kommer att kommuniceras ut på mässan.

– Det kommer bli mycket prat om att Brectus startar i Sverige och Danmark, samt produktionsavdelningen i Polen, vid sidan av den vi redan har i Norge. Detta kommer att säkra upp att skandinaviska kunder får likadana produkter levererade i alla länder. Detta kommer också att vara en stor fördel för våra skandinaviska återförsäljare.

– Sign&Print-mässan är en utmärkt plats för att möta våra kunder. Vi har också mycket god erfarenhet av att knyta kontakter på Sign&Print-mässan i Norge, och det blir nog minst lika bra på den här skandinaviska mässan, säger hon och tillägger att hon hoppas att Brectus knyter kontakter i hela Skandinavien och inte minst många nya återförsäljare.

– Vi har ju haft en mycket bra webbsida, som även våra återförsäljare använder för sina kunder. Vi tror att vi kommer att få ett mycket positivt gensvar när vi lanserar webbplatsen på både svenska, danska, polska, engelska och norska.

– Vi kommer heller inte dölja det faktum att vi letar efter två KAM-säljare med lång branscherfarenhet, en i Sverige och en i Danmark, bredvid den säljkår vi redan har etablerat i dessa länder. Det är ju inte osannolikt att våra nya Kam-säljare faktiskt är på denna mässa.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.

mässcollage
Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.

890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o
Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.

DSC_4677
Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Kunden kan byta wrapmaterial på bilen med några klick

Den stora nyheten hos Spandex var det nya 3D-designprogrammet Zeno. Den prenumerationsbaserade tjänsten låter kunden testa olika wrappingmaterial och färger i datorn innan köparen bestämmer sig.

DSC_4662
Kunden kan byta wrapmaterial på bilen med några klick