Ska visa styrka som partner

Helle Kristine Stenberg, Key account manager på Onlineprinters.

Tryckerijätten Onlineprinters kommer att berätta och informera om sitt affärs- och partnerkoncept på Sign&Print Scandinavia.

– Vi är en stark partner för B2B-kunder och en av de tre största nätbutikerna i Europa. Vi är experter på vanliga trycksaker som visitkort, brevpapper, vikta kort, broschyrer och kalendrar, men även storformat som reklamskyltar, flaggor och till och med hela mässsystem, sammanfattar Helle Kristine Stenberg, key account manager på Onlineprinters.

Hon säger att de med sitt erbjudande når många återförsäljare och marknadsföringsexperter, till exempel från gäst- eller evenemangsbranschen.

– Utöver höjdpunkterna i vårt sortiment presenterar vi på mässan våra tjänster avseende onlinebeställning, snabbtryck och expressleverans, white label frakt och dropshipping, corporate Designer och miljömedveten utskrift.

Onlineprinters har över 1 500 reklamartiklar i sortimentet och ständigt nya på gång.

Helle Kristine Stenberg säger att de har lagt till flera hundra reklamartiklar utöver de tidigare listade 1500 tryckta produkterna i sortimentet.

– På så sätt kan vi tillgodose behoven hos kunder som vill ha one-Stop-shopping – allt från en källa. Produkter som pennor, koppar och powerbanks är bland de mest populära i den här kategorin. Alla våra produkter kan beställas i olika varianter och våra webbshopar visar priser, konfigurationer och alternativ tydligt och öppet – vilket gör prisförhandlingar onödiga. Även fina papper från Gmund kan väljas ut för exklusiva visitkort eller brevpapper. Onlinetryck kan göra en hel del.

Onlineprinters har levererat till Skandinavien i många år och i dag kan man beställa från 30 europeiska länder.

– På mässan vill vi uppmärksamma de stora fördelarna med onlinetryck och prata med kunderna om hur de kan använda onlinetryck för sig själva. Och vi vill naturligtvis höra om nuvarande trender inom design, tryckning och applikation. Tryckindustrin genomgår en positiv omvandlingsprocess, eftersom digitalisering förbättrar utskriften. Tryckt material används mycket mer medvetet och upplever alltid nya designmöjligheter. Vi är väldigt nyfikna och ser fram emot mässan.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Plastexperten: Tunt underlag för gröna påståenden

Emma Strömberg är plastexpert på oberoende forskningsinstitutet IVL Svenska miljöinstitutet AB och docent i polymera material. Hon har tittat på om det gjorts någon specifik forskning på pvc-vinyler eller pvc-fria alternativ, men det visar sig att det är knapert med forskningsrapporter om detta.

Publicerat av: 

Återförsäljarna: ”Något slutkunderna vill ha”

Pvc är sedan länge ett populärt material för olika typer av vinyler, bland annat på grund av sin långa hållbarhet och sitt pris. På senare år har det kommit fler och fler produkter utan pvc, med varierande kvalitet och hållbarhet. Hos återförsäljarna märks efterfrågan på pvc-fritt tydligt.

Publicerat av: 

Kalmar Kuvert satsar på bredd i produktfloran

Ryggraden för mellanledsleverantören Kalmar Kuvert är som namnet lyder – tillverkning av specialkuvert från ark. Men annat i tryckväg ska också hållas ajour. Ett nytt Duplo-system för att klamra och plocka både offset- och digitaltryckta ark går nu med hög beläggning. Det gör också en maskin för att skära, biga och perforera visitkort och förpackningar.

Publicerat av: 

Digitala volymer växer som aldrig förr hos Billes

Tryckvolymerna har under flera månader sista året nått nya rekordhöjder hos Billes tryckeri i Mölndal trots pandemin. Nu byter de ut två av sina tre HP Indigo-maskiner för att få ännu mer tryckkapacitet. Vd:n Niklas Bille förklarar kalkylen bakom investeringen och varför de valt att fortsätta med HP Indigo istället för inkjet-tekniken.

Publicerat av: