Tryckerijätten Onlineprinters kommer att berätta och informera om sitt affärs- och partnerkoncept på Sign&Print Scandinavia.
– Vi är en stark partner för B2B-kunder och en av de tre största nätbutikerna i Europa. Vi är experter på vanliga trycksaker som visitkort, brevpapper, vikta kort, broschyrer och kalendrar, men även storformat som reklamskyltar, flaggor och till och med hela mässsystem, sammanfattar Helle Kristine Stenberg, key account manager på Onlineprinters.
Hon säger att de med sitt erbjudande når många återförsäljare och marknadsföringsexperter, till exempel från gäst- eller evenemangsbranschen.
– Utöver höjdpunkterna i vårt sortiment presenterar vi på mässan våra tjänster avseende onlinebeställning, snabbtryck och expressleverans, white label frakt och dropshipping, corporate Designer och miljömedveten utskrift.
Helle Kristine Stenberg säger att de har lagt till flera hundra reklamartiklar utöver de tidigare listade 1500 tryckta produkterna i sortimentet.
– På så sätt kan vi tillgodose behoven hos kunder som vill ha one-Stop-shopping – allt från en källa. Produkter som pennor, koppar och powerbanks är bland de mest populära i den här kategorin. Alla våra produkter kan beställas i olika varianter och våra webbshopar visar priser, konfigurationer och alternativ tydligt och öppet – vilket gör prisförhandlingar onödiga. Även fina papper från Gmund kan väljas ut för exklusiva visitkort eller brevpapper. Onlinetryck kan göra en hel del.
Onlineprinters har levererat till Skandinavien i många år och i dag kan man beställa från 30 europeiska länder.
– På mässan vill vi uppmärksamma de stora fördelarna med onlinetryck och prata med kunderna om hur de kan använda onlinetryck för sig själva. Och vi vill naturligtvis höra om nuvarande trender inom design, tryckning och applikation. Tryckindustrin genomgår en positiv omvandlingsprocess, eftersom digitalisering förbättrar utskriften. Tryckt material används mycket mer medvetet och upplever alltid nya designmöjligheter. Vi är väldigt nyfikna och ser fram emot mässan.