Ska visa styrka som partner

PUBLICERAD: 28 januari 2019
UPPDATERAD: 28 januari
Helle Kristine Stenberg, Key account manager på Onlineprinters.

Tryckerijätten Onlineprinters kommer att berätta och informera om sitt affärs- och partnerkoncept på Sign&Print Scandinavia.

– Vi är en stark partner för B2B-kunder och en av de tre största nätbutikerna i Europa. Vi är experter på vanliga trycksaker som visitkort, brevpapper, vikta kort, broschyrer och kalendrar, men även storformat som reklamskyltar, flaggor och till och med hela mässsystem, sammanfattar Helle Kristine Stenberg, key account manager på Onlineprinters.

Hon säger att de med sitt erbjudande når många återförsäljare och marknadsföringsexperter, till exempel från gäst- eller evenemangsbranschen.

– Utöver höjdpunkterna i vårt sortiment presenterar vi på mässan våra tjänster avseende onlinebeställning, snabbtryck och expressleverans, white label frakt och dropshipping, corporate Designer och miljömedveten utskrift.

Onlineprinters har över 1 500 reklamartiklar i sortimentet och ständigt nya på gång.

Helle Kristine Stenberg säger att de har lagt till flera hundra reklamartiklar utöver de tidigare listade 1500 tryckta produkterna i sortimentet.

– På så sätt kan vi tillgodose behoven hos kunder som vill ha one-Stop-shopping – allt från en källa. Produkter som pennor, koppar och powerbanks är bland de mest populära i den här kategorin. Alla våra produkter kan beställas i olika varianter och våra webbshopar visar priser, konfigurationer och alternativ tydligt och öppet – vilket gör prisförhandlingar onödiga. Även fina papper från Gmund kan väljas ut för exklusiva visitkort eller brevpapper. Onlinetryck kan göra en hel del.

Onlineprinters har levererat till Skandinavien i många år och i dag kan man beställa från 30 europeiska länder.

– På mässan vill vi uppmärksamma de stora fördelarna med onlinetryck och prata med kunderna om hur de kan använda onlinetryck för sig själva. Och vi vill naturligtvis höra om nuvarande trender inom design, tryckning och applikation. Tryckindustrin genomgår en positiv omvandlingsprocess, eftersom digitalisering förbättrar utskriften. Tryckt material används mycket mer medvetet och upplever alltid nya designmöjligheter. Vi är väldigt nyfikna och ser fram emot mässan.

 

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

HP lanserar hybridskrivare

HP släpper en kompakt hybrid mellan planskrivare och rulle till rulle. HP Latex R-530 hanterar både styva och flexibla material med samma kvalitet.

HP-Latex-R530-Extension-Table-Output-01_1615-v1a

Konica Minolta presenterar laminatorlösning inline

Nya GBC CL-401 ska vara världens första inline-efterbehandlare som erbjuder laminering direkt efter utskriftsprocessen med upp till 100 procents skrivarkapacitet.

-FWEBP,Q75,-S3840 (3)

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren fyller ett år. VD Robert Nyblom om:
✔Programmet på öppet hus ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egen DTF-film

IMG_6172wb