Skyltkedja satsar på säljet

PUBLICERAD: 1 februari 2019
UPPDATERAD: 1 februari
4Sign tar kliv för att driva på försäljningen, säger vd:n Jonas Albinsson.

4Sign har rekryterat en kamsäljare. Nu ska allt fler rikstäckande avtal jagas in för att öka försäljningsvolymerna.

Den rikstäckande kedjan för skylt- och profilmakare, 4Sign, satsar på att driva på försäljningen centralt. En kamsäljare har anställts för att ro hem rikstäckande avtal med bland annat större butikskedjor. Kedjan har sitt fokus inom produktområdena fordonsdekor, skyltar, profilkläder och profilprodukter och mässor.

– Vi har gått i mål med att rekrytera en Key account manager som kommer att jobba centralt med att jaga in rikstäckande avtal. Vi har inte riktigt haft en central säljresurs på 10-12 år, så nu blir det ett omtag, säger Jonas Albinsson, vd för skyltkedjan 4Sign.

Vann upphandling

Albinsson säger att de nyligen vann ett avtal med Luftfartsverket, och med en ny kamsäljare som sitter centralt i verksamheten hoppas han att det blir ringar på vattnet.

– Det är en del av en en långsiktig strategi vi har att vi ska öka försäljningsvolymerna till våra kunder, något som inte alltid är lätt för dem att göra lokalt. Vi ska jaga den typen av upphandlingar där vi är starka.

I dag har 4Sign 18 anslutna medlemsföretag. Senast i raden att gå med var 4Sign i Bollnäs. Jonas Albinsson säger vidare att det är en pågående process med profileringsarbetet av företagen som har anslutit sig till 4Sign.

– Vi är på spåret. Sakta men säkert blir vi mer enhetliga i skyltning och marknadsföring.

Ska knyta kontakter

4Sign ställer ut på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, för att träffa skylt- och profilmakare.
– Vi ser det som en mässa där vi kan rekrytera nya medlemmar till kedjan, säger Jonas Albinsson och tillägger att fokus blir att berätta om alla fördelar med att vara en del av kedjan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Att vi skall knyta många intressanta kontakter för vidare diskussioner och att vi efter mässan tecknar avtal med nya 4Sign:are.

 

 

Läs vidare

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.
switchgreen-news-banner

Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh

Bollnäsföretaget Bok & Tryck förnyar maskinparken med två nya digitalpressar från Ricoh. Möjligheten att trycka med en femte färg och på tjockare papper var viktiga faktorer i beslutet för tryckeriet som producerar mycket hängetiketter.
Bok Tryck 1

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper