Skyltkedja satsar på säljet

PUBLICERAD: 1 februari 2019
UPPDATERAD: 1 februari
4Sign tar kliv för att driva på försäljningen, säger vd:n Jonas Albinsson.

4Sign har rekryterat en kamsäljare. Nu ska allt fler rikstäckande avtal jagas in för att öka försäljningsvolymerna.

Den rikstäckande kedjan för skylt- och profilmakare, 4Sign, satsar på att driva på försäljningen centralt. En kamsäljare har anställts för att ro hem rikstäckande avtal med bland annat större butikskedjor. Kedjan har sitt fokus inom produktområdena fordonsdekor, skyltar, profilkläder och profilprodukter och mässor.

– Vi har gått i mål med att rekrytera en Key account manager som kommer att jobba centralt med att jaga in rikstäckande avtal. Vi har inte riktigt haft en central säljresurs på 10-12 år, så nu blir det ett omtag, säger Jonas Albinsson, vd för skyltkedjan 4Sign.

Vann upphandling

Albinsson säger att de nyligen vann ett avtal med Luftfartsverket, och med en ny kamsäljare som sitter centralt i verksamheten hoppas han att det blir ringar på vattnet.

– Det är en del av en en långsiktig strategi vi har att vi ska öka försäljningsvolymerna till våra kunder, något som inte alltid är lätt för dem att göra lokalt. Vi ska jaga den typen av upphandlingar där vi är starka.

I dag har 4Sign 18 anslutna medlemsföretag. Senast i raden att gå med var 4Sign i Bollnäs. Jonas Albinsson säger vidare att det är en pågående process med profileringsarbetet av företagen som har anslutit sig till 4Sign.

– Vi är på spåret. Sakta men säkert blir vi mer enhetliga i skyltning och marknadsföring.

Ska knyta kontakter

4Sign ställer ut på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, för att träffa skylt- och profilmakare.
– Vi ser det som en mässa där vi kan rekrytera nya medlemmar till kedjan, säger Jonas Albinsson och tillägger att fokus blir att berätta om alla fördelar med att vara en del av kedjan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Att vi skall knyta många intressanta kontakter för vidare diskussioner och att vi efter mässan tecknar avtal med nya 4Sign:are.

 

 

Läs vidare

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Senaste nytt

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560