Skyltkedja satsar på säljet

4Sign tar kliv för att driva på försäljningen, säger vd:n Jonas Albinsson.

4Sign har rekryterat en kamsäljare. Nu ska allt fler rikstäckande avtal jagas in för att öka försäljningsvolymerna.

Den rikstäckande kedjan för skylt- och profilmakare, 4Sign, satsar på att driva på försäljningen centralt. En kamsäljare har anställts för att ro hem rikstäckande avtal med bland annat större butikskedjor. Kedjan har sitt fokus inom produktområdena fordonsdekor, skyltar, profilkläder och profilprodukter och mässor.

– Vi har gått i mål med att rekrytera en Key account manager som kommer att jobba centralt med att jaga in rikstäckande avtal. Vi har inte riktigt haft en central säljresurs på 10-12 år, så nu blir det ett omtag, säger Jonas Albinsson, vd för skyltkedjan 4Sign.

Vann upphandling

Albinsson säger att de nyligen vann ett avtal med Luftfartsverket, och med en ny kamsäljare som sitter centralt i verksamheten hoppas han att det blir ringar på vattnet.

– Det är en del av en en långsiktig strategi vi har att vi ska öka försäljningsvolymerna till våra kunder, något som inte alltid är lätt för dem att göra lokalt. Vi ska jaga den typen av upphandlingar där vi är starka.

I dag har 4Sign 18 anslutna medlemsföretag. Senast i raden att gå med var 4Sign i Bollnäs. Jonas Albinsson säger vidare att det är en pågående process med profileringsarbetet av företagen som har anslutit sig till 4Sign.

– Vi är på spåret. Sakta men säkert blir vi mer enhetliga i skyltning och marknadsföring.

Ska knyta kontakter

4Sign ställer ut på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, för att träffa skylt- och profilmakare.
– Vi ser det som en mässa där vi kan rekrytera nya medlemmar till kedjan, säger Jonas Albinsson och tillägger att fokus blir att berätta om alla fördelar med att vara en del av kedjan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Att vi skall knyta många intressanta kontakter för vidare diskussioner och att vi efter mässan tecknar avtal med nya 4Sign:are.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Allvarlig olycka i Kina påverkar priset på tryckfärger globalt

I slutet av mars inträffade en allvarlig olycka vid kemikalieföretaget Jiangsu Tianjiayi Chemical i Kina. Förutom de många omkomna och skadade i olyckan har det också en allvarlig inverkan på den globala råvarukedjan, inklusive material som används i uv-tryckfärger, skriver Flint Group i ett pressmeddelande.

Publicerat av: 

Umeåtryckeri ska modernisera

NRA Repro har mycket på sin att göra-lista. I det korta perspektivet ska de ställa om till mer rationella arbetsflöden för att möta efterfrågan på små serier och snabba leveranser. På några års sikt planeras flytt till nybyggda lokaler som ska öppna upp för ett mer lean-inspirerat produktionsflöde.

Publicerat av: 

Plockmatic släpper vattenbaserat lackverk

Plockmatic Industrial fortsätter utvecklingsresan med Argos Solutions och presenterar en vattenbaserad lösning speciellt utvecklad för lackning av digitaltryckta förpackningar.
– Jag vet att intresset kommer att vara stort även från andra områden, då vi här har en miljövänlig och kostnadseffektiv lösning, säger Tommy Segelberg, ansvarig för Plockmatic Industrial.

Publicerat av: