Skyltkedja satsar på säljet

PUBLICERAD: 1 februari 2019
UPPDATERAD: 1 februari
4Sign tar kliv för att driva på försäljningen, säger vd:n Jonas Albinsson.

4Sign har rekryterat en kamsäljare. Nu ska allt fler rikstäckande avtal jagas in för att öka försäljningsvolymerna.

Den rikstäckande kedjan för skylt- och profilmakare, 4Sign, satsar på att driva på försäljningen centralt. En kamsäljare har anställts för att ro hem rikstäckande avtal med bland annat större butikskedjor. Kedjan har sitt fokus inom produktområdena fordonsdekor, skyltar, profilkläder och profilprodukter och mässor.

– Vi har gått i mål med att rekrytera en Key account manager som kommer att jobba centralt med att jaga in rikstäckande avtal. Vi har inte riktigt haft en central säljresurs på 10-12 år, så nu blir det ett omtag, säger Jonas Albinsson, vd för skyltkedjan 4Sign.

Vann upphandling

Albinsson säger att de nyligen vann ett avtal med Luftfartsverket, och med en ny kamsäljare som sitter centralt i verksamheten hoppas han att det blir ringar på vattnet.

– Det är en del av en en långsiktig strategi vi har att vi ska öka försäljningsvolymerna till våra kunder, något som inte alltid är lätt för dem att göra lokalt. Vi ska jaga den typen av upphandlingar där vi är starka.

I dag har 4Sign 18 anslutna medlemsföretag. Senast i raden att gå med var 4Sign i Bollnäs. Jonas Albinsson säger vidare att det är en pågående process med profileringsarbetet av företagen som har anslutit sig till 4Sign.

– Vi är på spåret. Sakta men säkert blir vi mer enhetliga i skyltning och marknadsföring.

Ska knyta kontakter

4Sign ställer ut på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, för att träffa skylt- och profilmakare.
– Vi ser det som en mässa där vi kan rekrytera nya medlemmar till kedjan, säger Jonas Albinsson och tillägger att fokus blir att berätta om alla fördelar med att vara en del av kedjan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Att vi skall knyta många intressanta kontakter för vidare diskussioner och att vi efter mässan tecknar avtal med nya 4Sign:are.

 

 

Läs vidare

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Före detta Brand Factory-anställda startar bolag med Focusneo

Nyligen startades ett helt nytt tryckeri i södra Stockholm med en imponerande maskinpark. Bakom STHLM Print Lab står de tidigare Brand Factory-medarbetarna Kim Alin och Dennis Hallam som har stöd från skyltföretaget Focusneo.

STHLM Print Lab_7684

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong