Skyltkedja satsar på säljet

4Sign tar kliv för att driva på försäljningen, säger vd:n Jonas Albinsson.

4Sign har rekryterat en kamsäljare. Nu ska allt fler rikstäckande avtal jagas in för att öka försäljningsvolymerna.

Den rikstäckande kedjan för skylt- och profilmakare, 4Sign, satsar på att driva på försäljningen centralt. En kamsäljare har anställts för att ro hem rikstäckande avtal med bland annat större butikskedjor. Kedjan har sitt fokus inom produktområdena fordonsdekor, skyltar, profilkläder och profilprodukter och mässor.

– Vi har gått i mål med att rekrytera en Key account manager som kommer att jobba centralt med att jaga in rikstäckande avtal. Vi har inte riktigt haft en central säljresurs på 10-12 år, så nu blir det ett omtag, säger Jonas Albinsson, vd för skyltkedjan 4Sign.

Vann upphandling

Albinsson säger att de nyligen vann ett avtal med Luftfartsverket, och med en ny kamsäljare som sitter centralt i verksamheten hoppas han att det blir ringar på vattnet.

– Det är en del av en en långsiktig strategi vi har att vi ska öka försäljningsvolymerna till våra kunder, något som inte alltid är lätt för dem att göra lokalt. Vi ska jaga den typen av upphandlingar där vi är starka.

I dag har 4Sign 18 anslutna medlemsföretag. Senast i raden att gå med var 4Sign i Bollnäs. Jonas Albinsson säger vidare att det är en pågående process med profileringsarbetet av företagen som har anslutit sig till 4Sign.

– Vi är på spåret. Sakta men säkert blir vi mer enhetliga i skyltning och marknadsföring.

Ska knyta kontakter

4Sign ställer ut på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, för att träffa skylt- och profilmakare.
– Vi ser det som en mässa där vi kan rekrytera nya medlemmar till kedjan, säger Jonas Albinsson och tillägger att fokus blir att berätta om alla fördelar med att vara en del av kedjan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Att vi skall knyta många intressanta kontakter för vidare diskussioner och att vi efter mässan tecknar avtal med nya 4Sign:are.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: