Debut för Vink Essåplast

PUBLICERAD: 4 februari 2019
UPPDATERAD: 4 februari
Vink Essåplast Group debuterar på Sign&Print Scandinavia 2019.

Materialleverantören Vink Essåplast Group har med sig en monter helt uppbyggd av egna material – printade lättviktsmaterial, grafiska folier och kantbelysning av akryl.

Maria Wernby, marknadsansvarig på Vink Essåplast Group.

Vink Essåplast Group intar Sign&Print Scandinavia för första gången. Maria Wernby är marknadsansvarig på Vink Essåplast Group:

– Vi bygger ju vår monter helt i våra egna material med fokus på printade lättviktsmaterial, grafiska folier och kantbelysning av akryl. Hela vår monter är ett showroom av våra produkter kan man säga.

Hon säger att de bland annat kommer att visa hur man väljer rätt akryl för belysning av en skylt.

– Många kommer nog förvånas av hur viktigt det är och hur stor skillnad det kan bli, säger Maria Wernby och fortsätter:

– Vi har inte varit med på Sign & Print tidigare och hoppas att genom mässan nå nya kunder som inte känner till att vi har hela spektrat av material med plastplattor, folier och lättviktsmaterial. Dessutom vill vi nå ut med vår egen bearbetning, som skylttillverkare kan utnyttja.

Läs vidare

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Mässpremiär på Drupa för Zünds Q-Line

Den schweiziska skärbordstillverkaren Zünd ställer ut under mottot ”Performance across the board” och tar med sig Q-Line som lanserades förra våren och nu visas på en mässa för första gången.
Zund 2

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm