
Storformatstryck och visuell kommunikation blir navet i Antalis utställning på Sign&Print Scandinavia 2019.
Björn Bergström, försäljningschef på Antalis, berättar att de ser fram emot att visa upp HP:s nya Hybrid R-serie i sin montern på Sign&Print Scandinavia. En stor snackis lär bli kring maskinens tryckkvalitet och känslan man får kring tryckproverna, säger han.
– Vårt främsta fokus blir att visa upp vår fortsatta satsning på storformat och visuell kommunikation inom både media, maskinsortiment och service.
Han berättar vidare att de även tar tillfället i akt att visa upp sin helhet för den grafiska branschen – från finpapper till förpackningar.
– Det blir också extra fokus på vårt växande digitalanpassade sortiment som bland annat Powercoat och många nyheter från till exempel Arjo Wiggins.
– Sedan hoppas vi på att det blir mycket dialog runt Interior design, där vi jobbar stenhårt för att sprida budskapet om att profilera och visualisera din verksamhet som på väggar, golv etcetera med flera olika lösningar och möjligheter.
Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Vi hoppas verkligen att branschfolket tar sig tid och kommer och besöker enda grafiska mässan för att se produktnyheter, mingla och nätverka. Men också att vi även får se fler besökare från de nya målgrupperna – arkitekter, inredare och designer. Men samtidigt är det stora målet också självklart att slå vårt försäljningsrekord från Sign&Print-mässan 2017.