Stort och visuellt hos Antalis

Björn Bergström, försäljningschef inom visuell kommunikation på Antalis.

Storformatstryck och visuell kommunikation blir navet i Antalis utställning på Sign&Print Scandinavia 2019.

Björn Bergström, försäljningschef på Antalis, berättar att de ser fram emot att visa upp HP:s nya Hybrid R-serie i sin montern på Sign&Print Scandinavia. En stor snackis lär bli kring maskinens tryckkvalitet och känslan man får kring tryckproverna, säger han.

– Vårt främsta fokus blir att visa upp vår fortsatta satsning på storformat och visuell kommunikation inom både media, maskinsortiment och service.

Han berättar vidare att de även tar tillfället i akt att visa upp sin helhet för den grafiska branschen – från finpapper till förpackningar.

– Det blir också extra fokus på vårt växande digitalanpassade sortiment som bland annat Powercoat och många nyheter från till exempel Arjo Wiggins.

– Sedan hoppas vi på att det blir mycket dialog runt Interior design, där vi jobbar stenhårt för att sprida budskapet om att profilera och visualisera din verksamhet som på väggar, golv etcetera med flera olika lösningar och möjligheter.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?

– Vi hoppas verkligen att branschfolket tar sig tid och kommer och besöker enda grafiska mässan för att se produktnyheter, mingla och nätverka. Men också att vi även får se fler besökare från de nya målgrupperna – arkitekter, inredare och designer. Men samtidigt är det stora målet också självklart att slå vårt försäljningsrekord från Sign&Print-mässan 2017.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: