onsdag 3. mars – vecka 9
Björn Bergström, försäljningschef inom visuell kommunikation på Antalis.
Storformatstryck och visuell kommunikation blir navet i Antalis utställning på Sign&Print Scandinavia 2019.
Björn Bergström, försäljningschef på Antalis, berättar att de ser fram emot att visa upp HP:s nya Hybrid R-serie i sin montern på Sign&Print Scandinavia. En stor snackis lär bli kring maskinens tryckkvalitet och känslan man får kring tryckproverna, säger han.
– Vårt främsta fokus blir att visa upp vår fortsatta satsning på storformat och visuell kommunikation inom både media, maskinsortiment och service.
Han berättar vidare att de även tar tillfället i akt att visa upp sin helhet för den grafiska branschen – från finpapper till förpackningar.
– Det blir också extra fokus på vårt växande digitalanpassade sortiment som bland annat Powercoat och många nyheter från till exempel Arjo Wiggins.
– Sedan hoppas vi på att det blir mycket dialog runt Interior design, där vi jobbar stenhårt för att sprida budskapet om att profilera och visualisera din verksamhet som på väggar, golv etcetera med flera olika lösningar och möjligheter.
Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Vi hoppas verkligen att branschfolket tar sig tid och kommer och besöker enda grafiska mässan för att se produktnyheter, mingla och nätverka. Men också att vi även får se fler besökare från de nya målgrupperna – arkitekter, inredare och designer. Men samtidigt är det stora målet också självklart att slå vårt försäljningsrekord från Sign&Print-mässan 2017.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 4. februari, 2019
– Vi har en ganska hög investeringstakt. Vi flyttade in i nya lokaler i somras och då vill vi också se till att ha det bästa, säger Mattias Adolfsson, produktionsansvarig hos NRA Repro.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 1. mars, 2021
Elvärmeprodukter i Skellefteå är långt ifrån ett klassiskt printföretag. Ändå skriver de ut tusentals kvadratmeter tjältiningsmattor en kall vinter. En ny eko solvent-skrivare levererad av Marabu kom på plats i början av året för att göra jobbet.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 26. februari, 2021
Det fjärde kvartalet 2020 minskade medieinvesteringarna mindre än väntat för att vara pandemitider, “bara” minus 4,5 procent. Värre ser det ut för årets första månad, investeringarna backade med hela 18,4 procent.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 24. februari, 2021
Limbindaren Vareo Perfect Binder, anpassad för olika bokprodukter med mjuka omslag, premiärvisades för första gången under Hunkeler days 2015 i Lucerne. Nu kommer en uppdaterad modell, bland annat med ett nytt system med PUR-munstycken och ett nytt kontrollsystem.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 23. februari, 2021
Lessebo Paper lanserade Recycled 2019, ett obestruket utbud av FSC-märkta papperskvaliteter tillverkade av pappersavfall från hela Europa. Serien har nu fått det ansedda EU-miljömärket EcoLabel (EU Flower).
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 22. februari, 2021
Mimaki har lagt till två nya maskiner i sin portfölj för textiltryck. Medan nya Mimaki TS100-1600 främst är avsedd för tryckerier som vill komma igång med digitalt sublimeringstryck, är Mimaki Tiger-1800B MkIII avsedd för industriella tryckmiljöer.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 19. februari, 2021
Felestad öppnar sitt tredje försäljningskontor i Göteborg och passar samtidigt på att utöka säljstyrkan.
– Jag ser denna expansion som ett naturligt steg för vår verksamhet, säger vd:n Linda Rosberg.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 19. februari, 2021
Summa, belgisk tillverkare av skärplottrar, lanserar S One. En serie med fyra modeller utvecklade för medelstora produktionsvolymer.
– Den ersätter standardserien Summa Cut och kommer med en massa uppdateringar, säger Magnus Edfelt hos den svenska återförsäljaren Color Systems.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 18. februari, 2021
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige