Företag tankade kunskap om digitala strategier

Digitala strategier för bolagsstyrelser stod på agendan under det fyra timmar långa arrangemanget.

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard.

Under det fyra timmar långa arrangemanget, finansierat av Region Skåne och Tillväxtverket, fick deltagarna mer kött på benen om digitala strategier. Under presentationen lade talarna Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard, och Givi Kokaia från Kunskapspartner, mycket fokus på vikten av att förstå hur kundens köpmönster ser ut på nätet.

– Hur vill vi interagera med kunden och hur vill kunden interagera med oss? Att ta reda på detta är steg ett, säger Edward Nugent och utvecklar:

– Därefter satsar man på att hitta det korrekta digitala verktyget som kan leverera det man vill nå ut med.

En digital trend som är viktig, och som det gäller att vara medveten om i dag, är att människor föredrar att vara mer självständiga i sina köpprocesser. De vill alltså inte bli uppmuntrade att köpa av en säljare, menar Edward. Möjligheten och förmågan att söka upp information om produkter och tjänster på egen hand, är så pass stor i dag vilket leder till risken att “säljet” inte uppfattas som lika genuint.

 

Schemat för eventdagen.

Eftermiddagen som varvades med föreläsning och diskussion avslutades med en genomgång av Scoreboards verktyg för att analysera ett företags digitala strategi.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: