Företag tankade kunskap om digitala strategier

PUBLICERAD: 12 mars 2019
UPPDATERAD: 14 november
Digitala strategier för bolagsstyrelser stod på agendan under det fyra timmar långa arrangemanget.

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard.

Under det fyra timmar långa arrangemanget, finansierat av Region Skåne och Tillväxtverket, fick deltagarna mer kött på benen om digitala strategier. Under presentationen lade talarna Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard, och Givi Kokaia från Kunskapspartner, mycket fokus på vikten av att förstå hur kundens köpmönster ser ut på nätet.

– Hur vill vi interagera med kunden och hur vill kunden interagera med oss? Att ta reda på detta är steg ett, säger Edward Nugent och utvecklar:

– Därefter satsar man på att hitta det korrekta digitala verktyget som kan leverera det man vill nå ut med.

En digital trend som är viktig, och som det gäller att vara medveten om i dag, är att människor föredrar att vara mer självständiga i sina köpprocesser. De vill alltså inte bli uppmuntrade att köpa av en säljare, menar Edward. Möjligheten och förmågan att söka upp information om produkter och tjänster på egen hand, är så pass stor i dag vilket leder till risken att ”säljet” inte uppfattas som lika genuint.

 

Schemat för eventdagen.

Eftermiddagen som varvades med föreläsning och diskussion avslutades med en genomgång av Scoreboards verktyg för att analysera ett företags digitala strategi.

 

Senaste nytt

Ny produktionsskrivare med förbättrad prestanda från Ricoh

Ricoh lanserar en uppgradering av Ricoh Pro C5400 som kombinerar högre kapacitet och förbättrad driftseffektivitet med ökad användarvänlighet.

RICOH_ProC5400-e1749633214252
Ny produktionsskrivare med förbättrad prestanda från Ricoh

Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Nystartade Lasergravyren i Borås såg en öppning på marknaden när ett annat företag gick i konkurs. Idag hjälper de både lokala kunder och industriföretag runt om i Sverige med lasermärkning, gravyr, digitaltryck och transfer.

LasergravyrenDSC_0064
Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Kriget i Israel tvingar Landa till stålbad

Landa Digital Printing (LDP) står inför en smärtsam effektiviseringsprocess då företaget planerar att säga upp över 100 anställda av sin arbetsstyrka på 500, rapporterar den israeliska affärstidningen Globes.

FotoJet---2025-06-17T090318.695
Kriget i Israel tvingar Landa till stålbad

Kodak firar 30 år med termiska plåtar

I år firar Kodak 30-årsjubileet för introduktionen av sina termiska CTP-plåtar. Deras betydelse är fortfarande stor för offsetmarknaden, som fortsatt är den dominerande tryckmetoden.

MAGNUS-Q800_MPL_closed
Kodak firar 30 år med termiska plåtar

Läs vidare

Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Cloudlab som arbetar med web to print-lösningar rekryterar Nicole Royar som "kundsuccéchef". Hon har gedigen erfarenhet från tryckeribranschen som tidigare vd för SDK Systemdruck Köln under 15 år.

Nicole-Royar
Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Strålfors listiga drag efter köpet av 21 Grams: Ingår partnerskap med säljaren

Nu tillkännager Postnord Strålfors och säljaren Banqup Group att affären är slutförd och att de dessutom inleder ett nytt strategiskt samarbete.

FotoJet---2025-06-09T090758.010
Strålfors listiga drag efter köpet av 21 Grams: Ingår partnerskap med säljaren

Nu är nya Sign&Print här!

Det här bjuder vi på i nya numret!

SOP581_omslag_sid3beskuren
Nu är nya Sign&Print här!

Heidelberg ingår samarbete med Manroland

Heidelbergs 175-års-jubileum markeras med nytt samarbete med Manroland och öppnandet av världens största Print Media Center.

H175_01
Heidelberg ingår samarbete med Manroland