Designprogram öppnar för kreativitet i detaljhandeln

Mimakis program Simple POP kommer ut på marknaden i april.

Mimaki Europe, som tillverkar bläckstråleskrivare och skärlösningar, lanserar ett nytt designprogram, Simple POP. Nu ska butikerna själva kunna producera marknadsföringsmaterial.

Simple POP är utformat för att öka kreativiteten inom butiksinredning. Tanken är att butiker i detaljhandeln som har en skrivare stående på ett smidigt sätt ska kunna producera själva genom att använda mallar.

Mimaki framhåller att det finns ett brett utbud av reklammaterial som detaljhandeln ofta använder sig av, till exempel fönsterskyltar, affischer, POP-produkter och klistermärken. Med programmet Simple POP ska de alltså kunna producera dessa reklamartiklar.

Företaget skriver att lösningen är flexibel och att kvaliteten bland annat säkerställs genom mallar med förinstallerad skärdata som öppnar upp för automatisk utskrift och skärning. Det kräver dock att butikerna använder Simple POP kombinerat med Mimakis maskinserier, UCJV150 och UCJV300, som har uv-bläckstråleskrivare med skärfunktioner.

– Den helt nya Simple POP gör att återförsäljare kan producera marknadsföringsmaterial internt. Detta ökar flexibiliteten och ger en snabb produktionstid, säger Danna Drion, senior marknadsföringschef på Mimaki.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: