Designprogram öppnar för kreativitet i detaljhandeln

Mimakis program Simple POP kommer ut på marknaden i april.

Mimaki Europe, som tillverkar bläckstråleskrivare och skärlösningar, lanserar ett nytt designprogram, Simple POP. Nu ska butikerna själva kunna producera marknadsföringsmaterial.

Simple POP är utformat för att öka kreativiteten inom butiksinredning. Tanken är att butiker i detaljhandeln som har en skrivare stående på ett smidigt sätt ska kunna producera själva genom att använda mallar.

Mimaki framhåller att det finns ett brett utbud av reklammaterial som detaljhandeln ofta använder sig av, till exempel fönsterskyltar, affischer, POP-produkter och klistermärken. Med programmet Simple POP ska de alltså kunna producera dessa reklamartiklar.

Företaget skriver att lösningen är flexibel och att kvaliteten bland annat säkerställs genom mallar med förinstallerad skärdata som öppnar upp för automatisk utskrift och skärning. Det kräver dock att butikerna använder Simple POP kombinerat med Mimakis maskinserier, UCJV150 och UCJV300, som har uv-bläckstråleskrivare med skärfunktioner.

– Den helt nya Simple POP gör att återförsäljare kan producera marknadsföringsmaterial internt. Detta ökar flexibiliteten och ger en snabb produktionstid, säger Danna Drion, senior marknadsföringschef på Mimaki.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *