Tryckjätte utökar textilsortimentet

PUBLICERAD: 21 mars 2019
UPPDATERAD: 21 mars
Tryckjätten kan nu erbjuda ett större utbud med kläder i sitt e-handelssortiment.

 

Onlineprinters bygger på sitt e-handelssortiment med fler screentryckta kläder och textilier.

Den tyska tryckjätten Onlineprinters ser ett ökat intresse för att trycka budskap och logotyper på textilier. De hänvisar till  stora som små företag, idrottsklubbar och föreningar och restauranger – alla som kan vara i behov av trycka logotyper och textbudskap på kläder. Onlineprinters har nu skaffat sig ett större utbud med kläder för män, kvinnor och barn.

– Kläder gör människor och textilier med firmamärkning kan göra medarbetare till proffs, enskilda kämpar till ett lag och individualister till en grupp, säger Christian Würst, försäljningschef på Onlineprinters i ett pressutskick.

I sortimentet finns nu inte bara mössor och handdukar utan allt ifrån t-shirts och tröjor, polotröjor, tank-tops, och hoodies till  jackor, västar, skjortor och blusar. Klädesplaggen finns i olika färger, storlekar och stilar, samt kan tryckas med olika motiv både på fram- och baksidan. Tekniken som används är screentryck, och kläderna trycks med en eller två färger ur Pantones färgguide FORMULAR GUIDE Solid Coated.

Onlineprinters är ett av de största nättryckerierna i Europa. De erbjuder cirka 1 500 tryckprodukter, bland annat visitkort, flyers, kataloger och profil- och storformatsprodukter. Marknadsföringen sker via 18 webbutiker i 30 länder. Onlineprinters huvudaktör på den skandinaviska marknaden är LaserTryk.

Läs vidare

Summa automatiserar arbetsflödet för skärning inline

Summa visade bland annat inlinelösningar med iläggare till sina digitala skärbord och textillaserskärare under Fespa.
_DSC0109

Epson går i personaliseringens spår

Mindre serier med kundanpassade produkter, det är en tydlig trend i den grafiska branschen. Epson lanserade två nyheter inom detta segment på Fespa: en UV-skrivare och en DTF/DTG-skrivare. Båda instegsmodeller av desktopstorlek.
Epson 1

Projicering av motivet för exakt textiltryck

Den stora nyheten hos Stahls under Fespa var utan tvekan nya Hotronix ProPlace IQ, en patenterad lösning där motivet projiceras på tyget för en exakt placering av trycket.
Stahls 1

Med Flora i utbudet tar NI Solutions jättekliv

Som Sign&Print tidigare berättat har återförsäljaren NI Solutions tagit in Flora i portföljden. Under Fespa visade det kinesiska företaget upp några av storformatsbjässarna som kommer ingå i erbjudandet på den svenska marknaden.
_DSC0016w

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5