21 Grams förvärvar 100 procent av aktierna i Mailworld Group och får på så vis ett större utbud av tjänster inom fysisk och digital post.

Mailworld-gruppen där Mailworld AB och Mailworld Office AB köps upp av det svenska tjänsteföretaget 21 Grams som erbjuder kommunikationslösningar för fysisk och digital post samt mobila betalningar. MailWorld AB är en av Nordens största oberoende leverantörer av brev och småpaket utomlands med distribution globalt. Det svenska Office-bolaget är en postoperatör fokuserad på kontorspost och osorterade brev inrikes.
Fortsätter med samma namn
De båda Mailworld-bolagen fortsätter som dotterbolag under eget varumärke, men kommer ingå i 21 Grams-gruppen med gemensam försäljning, inköp och produktion. Sammanslagningen leder till en total omsättning på 750 miljoner och cirka 75 anställda.
Stefan Blomqvist, vd för 21 Grams, säger i ett pressmeddelande att han är glad över förvärvet:
– Förutom ledande position inom vissa kundsegment och över 500 kunder, förstärker vi ledningen med ny erfarenhet inom både post och entreprenörskap som kommer hjälpa till att bygga 21 Grams till en ännu starkare spelare inom kommunikation i Norden.
”Bygger vidare”
Vd-posten på Mailworld tar David André:
– Med 21 Grams storlek och position kan vi skala upp Mailworld snabbare mot både fler partners, större kunder och nya marknader. Vi har samarbetat framgångsrikt med 21 Grams i många år och nu bygger vi vidare på detta fundament tillsammans.