21 Grams blir starkare spelare i Norden

PUBLICERAD: 29 april 2019
UPPDATERAD: 29 april

21 Grams förvärvar 100 procent av aktierna i Mailworld Group och får på så vis ett större utbud av tjänster inom fysisk och digital post.

21 Grams förvärvar Mailworld-gruppen och får ett bredare tjänsteutbud inom fysisk och digital post.

Mailworld-gruppen där Mailworld AB och Mailworld Office AB köps upp av det svenska tjänsteföretaget 21 Grams som erbjuder kommunikationslösningar för fysisk och digital post samt mobila betalningar. MailWorld AB är en av Nordens största oberoende leverantörer av brev och småpaket utomlands med distribution globalt. Det svenska Office-bolaget är en postoperatör fokuserad på kontorspost och osorterade brev inrikes.

Fortsätter med samma namn

De båda Mailworld-bolagen fortsätter som dotterbolag under eget varumärke, men kommer ingå i 21 Grams-gruppen med gemensam försäljning, inköp och produktion. Sammanslagningen leder till en total omsättning på 750 miljoner och cirka 75 anställda.

Stefan Blomqvist, vd för 21 Grams, säger i ett pressmeddelande att han är glad över förvärvet:

– Förutom ledande position inom vissa kundsegment och över 500 kunder, förstärker vi ledningen med ny erfarenhet inom både post och entreprenörskap som kommer hjälpa till att bygga 21 Grams till en ännu starkare spelare inom kommunikation i Norden.

”Bygger vidare”

Vd-posten på Mailworld tar David André:

– Med 21 Grams storlek och position kan vi skala upp Mailworld snabbare mot både fler partners, större kunder och nya marknader. Vi har samarbetat framgångsrikt med 21 Grams i många år och nu bygger vi vidare på detta fundament tillsammans.

 

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Hylte Paper tvingas till storvarsel

De ojämna elpriserna slår hårt mot elintensiva företag i södra Sverige.

Hylte-bruk
Hylte Paper tvingas till storvarsel

Elanders avvecklar verksamhet

Det innebär 900 miljoner kronor i minskad omsättning.

LGI
Elanders avvecklar verksamhet

Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: "Katastrof"

Priset på el är ämnet på allas läppar ute på tryckerierna just nu.

FotoJet---2024-12-12T113241.082
Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: ”Katastrof”