Tiden när Heidelberg bara erbjöd förbrukningsvaror i sin webbutik är förbi. Företaget har nu utökat sitt sortiment med slit- och reservdelar.
Heidelberg underlättar för sina kunder att beställa varor som slit- och reservdelar, genom att börja erbjuda dem i sin webbutik. Det kan exempelvis handla om en packning eller ett luftfilter som en kund behöver till sin Heidelberg-utrustning.
– Många av våra kunder köper redan nu deras förbrukningsvaror i vår e-shop och nu utvidgar vi sortimentet med de vanligaste slit- och reservdelarna. Våra kunder har bråttom och sparar tid när de kan handla fler varor på samma ställe, säger Ronny Anstrin, service coordinator och e-shop-ansvarig hos Heidelberg Danmark och Sverige.
Webbutiken kommer att utvidgas löpande med nya produkter. Ronny Anstrin säger att kunderna kan känna en trygghet även när de näthandlar.
– Vi dubbelkollar att delarna passar till existerande utrustning och ser efter om kunden har ett fullserviceavtal eller en maskingaranti som täcker reparationen. Genom att följa kundens historik över service och inköp blir vi ännu duktigare på felsökning, service och support.