Rekordår för nättryckeri

Onlineprinters slog försäljningsrekord när de samtidigt firade 15-årsjubileum. Nätjätten producerade totalt 3,2 miljarder trycksaker.

Michael Fries, vd på Onlineprinters.

Företaget är sprunget ur ett familjeägt tryckeri, som på 15 år växt till sig att bli ett av de största nättryckerirna i Europa. Under räkenskapsåret som gått, ett år då de också firar 15 år som företag, så omsatte företaget över 200 miljoner euro. Till den summan kan tillskrivas att de producerade mer än 3,2 miljarder trycksaker. Utlagt sedan starten har företaget haft mer än en miljon handlande företagskunder.

Företagets fokus framåt är datastyrd marknadsföring och att vara ett ställe för one-stop-shopping. Enligt Onlineprinters var de en av de första onlinebutikerna för trycksaker i Europa, och unika på så sätt att de har vuxit fram från en traditionell hantverksorienterad tryckeriverksamhet till att arbeta hundra procent med näthandel. Michael Fries, vd på Onlineprinters, summerar den transformation som företaget har gått igenom.

– I början var vi ett tryckeri som höll på med näthandel. I dag är vi ett näthandelsföretag som trycker, säger han.

Nedan en video som tar dig in i Onlineprinters produktion.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: