Focus Neo växer med nya ansikten

Focusneo utökar verksamheten och totalt har nio rekryteringar gjorts inom sälj och projektledning. På bild syns Carl Grönöö till vänster tillsammans med nyanställda på FokusNeos Stockholmskontor.

Focus Neo utökar verksamheten och totalt har nio rekryteringar gjorts inom sälj och projektledning. På bilden till vänster ses Carl Grönöö, tillsammans med nyanställda på företagets Stockholmskontor.

Focus Neo expanderar och gör rekryteringar i Stockholm, Göteborg och Oslo. Målet är att bli mer effektiva och möta kundernas krav.  

Carl-Granoo

Carl Granöö.

Det började med ett namnbyte i oktober 2018 då Focus Neon blev Focus Neo. Sedan dess har helhetsleverantören av skyltar och visuell kommunikation satsat på en ny varumärkesplattform och ett vidareutvecklat erbjudande. På sikt ska expansionen innebära ett stärkt kundfokus och erbjudande inom affärsområdet universell design.

Tar in kompetens

Försäljningschef Carl Granöö:

– Vi har nyligen vunnit flera stora avtal och gör strategiska rekryteringar till våra kontor i både Sverige och Norge. Syftet är att ta in ny kompetens för att säkerställa lönsam tillväxt på sikt.

Magnus Näslund, vd på Focus Neo, säger till Sign&Print att det handlar om en viktig strategisk satsning i syfte att säkerställa bolagets lönsamhet och tillväxt på längre sikt.

– Vi behöver ökad närvaro ute hos kund och med nyrekryteringarna ger vi oss chansen att komma ut och träffa fler kunder, inte bara lokalt i storstäderna, utan även på en större geografisk yta, säger Magnus Näslund.

Erbjuder fler tjänster

Magnus Näslund, vd på Focus Neo.

Vad innebär er satsning på ett vidareutvecklat erbjudande?

– Focus Neo har historiskt sett alltid varit förknippat med skylt, men vi är numera en helhetsleverantör av allt inom visuell kommunikation. Vårt erbjudande innehåller även tjänster för fordonsdekor, interiör och exteriör dekor samt digital skyltning i storformat. Nu adderar vi även kompetens och teknik för wayfinding och universell design till vårt erbjudande.

Vad kan du berätta om de stora avtal ni nyligen vunnit?

– Med hänsyn till sekretess i våra avtal har jag svårt att nämna några vid namn, men vi har under sommaren påbörjat omprofileringen av en av Nordens största vitvarukedjor med cirka 300 butiker. Vi har även nu i veckan satt igång byggnationerna på Nordens största shoppinggalleria Mall of Scandinavia, vilket kommer att byta namn och logotyp inom kort.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Heidi Graff: ”Redan en stor framgång”

RR Print laddar med sina partner inför etikettmässan Labelexpo i Bryssel. Ur sortimentet visar företaget fördelarna med nya uv-flexofärgerna Pure Tone och Pure Aqua.
– De är redan en stor framgång och lanseringen av den nya serien cementerar helt enkelt vår status som en innovativ färgleverantör på marknaden.

Publicerat av: 

Rekord i utställare: ”Det kommer bli årets stora händelse”

Vi tar ett förhandssnack med mässgeneralen Lis Lykke inför Sign, Print&Pack-mässan i danska Odense.
– Vi kan redan nu berätta att vi återigen slår rekord i antalet utställare, säger mässgeneral Lis Lykke.

Publicerat av: