Släpper sin första miniskrivare med färgsublimering

PUBLICERAD: 14 augusti 2019
UPPDATERAD: 14 augusti
SureColor SC-F500 kommer att finnas tillgänglig i handeln i oktober.

Epson satsar på en flexibel färgsublimeringsskrivare i ett mindre format. Den riktar sig till småföretag som presentbutiker, klädproducenter och kopieringsbutiker.

Färgsubblimeringsskrivaren SC-F500 är utformad för att trycka på det mesta: mobilskal, muggar, musmattor, t-shirts eller kuddar. Enligt Epson är 24-tumsskrivaren tillförlitlig, skriver ut snabbt och har en låg total ägandekostnad för små företag. Det krävs heller ingen specialkunskap för att konfigurera, driva eller underhålla skrivaren.

Epsons etablerade färgsublimeringsteknik i maskinen kompletteras även med utrustning som automatisk mediamatning (både lösa ark och rullmaterial, wi-fi-anslutning (Epsons första i serien med färgsublimering), en 4,3 tums pekskärm och påfyllningsbar bläcklösning. Skrivaren har också Epsons redovisningsverktyg för att beräkna utskriftskostnader.

Neil Greenhalgh är produktchef på Epson Europe:

– Vi är glada över att kunna erbjuda denna färgsubblimeringsskrivare som öppnar nya möjligheter för många små företag. Detta är vår första 24-tums färgsubblimeringsskrivare. Det som är mest givande för oss är att se hur många appar som stöds av SC-F500 – utbudet av presenter och kampanjprodukter som kan produceras är verkligen imponerande.

– Vi är också övertygade om att utbudet av nya och förbättrade funktioner som vi har infört, inklusive bläckpåfyllningslösningen, kommer att hjälpa till att säkerställa att företagen kan skriva ut längre, utan att användaren behöver ingripa. Det måste vara en fördel för ambitiösa småföretag som vill få en konkurrensfördel utan att behöva anställa specialistpersonal.

 

Läs vidare

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Senaste nytt

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560