
Tvådagars-mässan IFRA är inte tillräckligt för att möta kundernas behov, menar Müller Martini. Företaget beslutar att istället bjuda in kunder till Mailroom Days på ett av Europas mest avancerade packföretag, Oppermann Druck und Verlag i Tyskland.
Dagens och framtidens branschämnen som ökad effektivitet, kostnadsoptimering och arbetsflödeslösningar är på tapeten när kunderna bjuds in till Mailroom Days 23-24 september. Müller-Martini har beslutat att introducera kunderna för sådana lösningar i en verklig produktionsmiljö hos packföretaget Oppermann Druck und Verlag i Tyskland.
Skippar IFRA-mässan
Tanken var först att Müller Martini skulle ställa ut på IFRA-mässan i Tyskland, men den ställer de nu in. Tvådagarsmässan kan inte tillgodose kundbehoven och därför har de gjort ett medvetet beslut att inte delta i IFRA, framgår i ett pressmeddelande.
Oppermann Druck und Verlag, i Rodenberg, norra Tyskland, har ökat sin kostnadseffektivitet avsevärt under mottot ”Replacing two by one”.
– Med en ProLiner från Müller Martini kan vi nu producera samma antal instick som vi gjorde tidigare med två SLS3000-linjer, säger Werner Rohrsen på Oppermanns.
Tre produktionslinjer
På Mailroom Days ska kunderna få se att det inte är tomma ord. Med totalt tre ProLiners kommer det gå att uppleva live hur Oppermann producerar inte bara fem dagstidningar, med en total cirkulation på 250 000 exemplar, utan också 50 veckotidningar totalt 2,63 miljoner exemplar, för sitt eget förlag och externa kunder. Dessa adderar också mer än 1,25 miljarder bilagor varje år.
Kunnig personal på plats
De tre helautomatiska produktionslinjerna, med upp till 45 000 cykler per timme, har vardera 20 inmatare, automatiska inmatare i olika sektioner och tre FlexPack-buntsystem som var och en laddas från FlexiRoll-buffertar. De styrs av kontrollsystemet Connex.Mailroom för att säkerställa fullt integrerade produktionsprocesser.
Mailroom-specialister från Müller Martini och Oppermann kommer att vara på plats för att förklara hela processen.