Ny koncernchef i stor tryckerikoncern

PUBLICERAD: 1 september 2019
UPPDATERAD: 1 september

 

Mikael Lind tar över rollen som vd och koncernchef för Taberg Media Group.

Taberg Media Group möblerar om i ledningen. Nuvarande koncernchefen Magnus Claesson väljer att börja på en ny position hos koncernens näst största ägare.

Magnus Claesson som varit verksam inom TMG sedan 2006. Han började som ekonomichef och de senaste tio åren har han innehaft rollen som koncernchef. 1 september lämnar Magnus Claesson över ledarskapet för koncernen till Mikael Lind som innehaft rollen som vice vd.

– Det känns speciellt, med alla våra duktiga medarbetare. Jag har varit koncernens vice vd sedan 2009 så det känns som jag kan verksamheten bra, säger Mikael Lind.

Går i släkten

Efternamnet Lind kanske låter bekant. Det var nämligen makarna Stig och Lisa Lind som i mitten av 1950-talet startade upp verksamheten, som genom åren utvecklats till dagens tryckerikoncern TMG. Mikael Lind växte upp med både sin farfar och far aktiva i tryckeriet. Pappa Jörgen tog över som ledare redan 1960, men Stig jobbade kvar ända till 1978.

Vad blir ert fokus framåt?

Cinna Roos blir Taberg Media Groups nya ekonomichef.

– Att fortsätta jobba med lönsamheten, och att hitta rätt i den här djungeln. Det blir att fortsätta jobba tätt med dotterbolagens personal och påvisa att vi har ett starkt erbjudande ut till kund, säger Mikael Lind.

En ny ekonomichef

Förändringen inom TMG innebär också att Cinna Roos träder in i en ny roll som ekonomichef.

Magnus Claesson lämnar TMG för en tjänst som ekonomiansvarig vid Länsförsäkringar i Jönköping AB som tillika är stor ägare av Taberg Media Group.
– Det känns spännande och utmanande att tillträda nya roller inom koncernen och samtidigt är det en trygghet att Magnus finns tillgänglig inom TMG:s ägarkrets, kompletterar Mikael Lind och Cinna Roos senare i ett gemensamt skrivet mejl till Sign&Print.

Läs vidare

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika paket. 

Skärmavbild-2025-01-14-kl.-10.20.04

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong