Ny koncernchef i stor tryckerikoncern

 

Mikael Lind tar över rollen som vd och koncernchef för Taberg Media Group.

Taberg Media Group möblerar om i ledningen. Nuvarande koncernchefen Magnus Claesson väljer att börja på en ny position hos koncernens näst största ägare.

Magnus Claesson som varit verksam inom TMG sedan 2006. Han började som ekonomichef och de senaste tio åren har han innehaft rollen som koncernchef. 1 september lämnar Magnus Claesson över ledarskapet för koncernen till Mikael Lind som innehaft rollen som vice vd.

– Det känns speciellt, med alla våra duktiga medarbetare. Jag har varit koncernens vice vd sedan 2009 så det känns som jag kan verksamheten bra, säger Mikael Lind.

Går i släkten

Efternamnet Lind kanske låter bekant. Det var nämligen makarna Stig och Lisa Lind som i mitten av 1950-talet startade upp verksamheten, som genom åren utvecklats till dagens tryckerikoncern TMG. Mikael Lind växte upp med både sin farfar och far aktiva i tryckeriet. Pappa Jörgen tog över som ledare redan 1960, men Stig jobbade kvar ända till 1978.

Vad blir ert fokus framåt?

Cinna Roos blir Taberg Media Groups nya ekonomichef.

– Att fortsätta jobba med lönsamheten, och att hitta rätt i den här djungeln. Det blir att fortsätta jobba tätt med dotterbolagens personal och påvisa att vi har ett starkt erbjudande ut till kund, säger Mikael Lind.

En ny ekonomichef

Förändringen inom TMG innebär också att Cinna Roos träder in i en ny roll som ekonomichef.

Magnus Claesson lämnar TMG för en tjänst som ekonomiansvarig vid Länsförsäkringar i Jönköping AB som tillika är stor ägare av Taberg Media Group.
– Det känns spännande och utmanande att tillträda nya roller inom koncernen och samtidigt är det en trygghet att Magnus finns tillgänglig inom TMG:s ägarkrets, kompletterar Mikael Lind och Cinna Roos senare i ett gemensamt skrivet mejl till Sign&Print.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: