Ny koncernchef i stor tryckerikoncern

 

Mikael Lind tar över rollen som vd och koncernchef för Taberg Media Group.

Taberg Media Group möblerar om i ledningen. Nuvarande koncernchefen Magnus Claesson väljer att börja på en ny position hos koncernens näst största ägare.

Magnus Claesson som varit verksam inom TMG sedan 2006. Han började som ekonomichef och de senaste tio åren har han innehaft rollen som koncernchef. 1 september lämnar Magnus Claesson över ledarskapet för koncernen till Mikael Lind som innehaft rollen som vice vd.

– Det känns speciellt, med alla våra duktiga medarbetare. Jag har varit koncernens vice vd sedan 2009 så det känns som jag kan verksamheten bra, säger Mikael Lind.

Går i släkten

Efternamnet Lind kanske låter bekant. Det var nämligen makarna Stig och Lisa Lind som i mitten av 1950-talet startade upp verksamheten, som genom åren utvecklats till dagens tryckerikoncern TMG. Mikael Lind växte upp med både sin farfar och far aktiva i tryckeriet. Pappa Jörgen tog över som ledare redan 1960, men Stig jobbade kvar ända till 1978.

Vad blir ert fokus framåt?

Cinna Roos blir Taberg Media Groups nya ekonomichef.

– Att fortsätta jobba med lönsamheten, och att hitta rätt i den här djungeln. Det blir att fortsätta jobba tätt med dotterbolagens personal och påvisa att vi har ett starkt erbjudande ut till kund, säger Mikael Lind.

En ny ekonomichef

Förändringen inom TMG innebär också att Cinna Roos träder in i en ny roll som ekonomichef.

Magnus Claesson lämnar TMG för en tjänst som ekonomiansvarig vid Länsförsäkringar i Jönköping AB som tillika är stor ägare av Taberg Media Group.
– Det känns spännande och utmanande att tillträda nya roller inom koncernen och samtidigt är det en trygghet att Magnus finns tillgänglig inom TMG:s ägarkrets, kompletterar Mikael Lind och Cinna Roos senare i ett gemensamt skrivet mejl till Sign&Print.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: