Så showade utställarna

Ta en rundtur på Labelexpo. Vi gör några nedslag hos företag som ställde ut på etikettmässan, 24-27 september i Bryssel. 

När Hybridpressen Domino N610i demonstrerades samlades mycket folk i montern.

Domino satsade på att visa upp att de möter efterfrågan på kortare körtider och etikettproduktion à la just-in-time. Hybridpressen Domino N610i stod i fokus tillsammans med konverteringslinjen Digicon Series 3 från efterbehandlingsleverantören Graphic International. Demonstrationer hölls flera gånger varje dag under Labelexpo.

 

Smarta etiketter och miljövänligare material genomsyrade montern hos Avery Dennison.

Att göra materialskillnad var Avery Dennisons budskap. Företaget visade upp rPet för självhäftande etiketter. En liner där innehållet sägs komma från minst 30 procent återvunnen pet. Avery lägger också vikt vid att visa frontmaterialet, rPE, som är helt tillverkat av återvunnen polyeten. Avery Dennison bjöd också på  en interaktiv butiksmiljö för att visa vad som är möjligt inom smarta etiketter. Det gällde produkter med RFID- och NFC-teknik samt andra tekniklösningar.

 

Det fristående bolaget Miraclon driver numera Kodaks forna affärsområde Flexographic packaging division vidare. Och på Labelexpo var utgångspunkten  att visa upp flaggskeppet för framställning av flexoplåtar, KODAK FLEXCEL NX System.

 

Flint Group bredde ut sig med en stor monter på Labelexpo-mässan.

Flint Group, med sitt affärsområde inom smalbanepressar, tog fasta på att visa lösningar för att skriva ut på flexibla förpackningar av varierande konstruktioner. Uv-härdande bläck med led-teknik stod i fokus. Företagets färgmatchningstjänst Vivo Color Solution kom också med uppdateringar på mässan.

 

Flint Group la vikt vid att visa led-och uv-härdning av etiketter och flexibla förpackningar.

 

Xeikons printlösningar visades bland annat upp i mässdelen Flexible Packaging Arena. I företagets monter var ordet på agendan Transform. Hur man implementerar digitaltryckta etiketter i verksamheten med Xeikons maskinportfölj från – instegsmodeller till industriella och digitala pressar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: