Avery klippte bandet

Jeroen Diderich, vice president and general manager för affärsområdet Label and Graphic Materials Europe, Kamran Kian, vice president för global operations and supply chain, Label and Graphic Materials, Etienne Schneider, biträdande premiärminister, finansminister, Luxemburg. Foto: Avery Dennison

Avery Dennison har invigt en produktionsanläggning i Luxemburg. Det slutförda projektet med en nota på 65 miljoner dollar ska stärka tillverkarens avtryck i Europa. 

Produktionsanläggningen är en expansion vid den befintliga fabriken som Avery Dennison har vid Rodange-fabriken i Luxemburg. Det rör sig om det största operativa initiativet globalt som företaget har gjort under de senaste åren.

Satsning inom hållbarhet

Tim Presto, vice president för supply chain and operations i Europa konstaterar i ett pressmeddelande att bygget skapar ett antal fördelar för Avery Dennison i Europa.

– Det ger oss ett mer flexibelt och smidigt produktionsnätverk, ökar våra toppbeläggningsförmågor och hjälper oss att bättre möta svängningar i kundernas efterfrågan. Med sin moderna utformning och centrala plats stödjer den nya expansionen våra ambitioner inom hållbarhet. Det ger oss en hävstång att minska vårt CO2-avtryck genom att minska vårt behov av transporter inom produktionsprocessen, samtidigt som vi hamnar närmare flera av våra kunder. Slutligen, och viktigast av allt, ger det oss de modernaste maskinerna och utrustning som stärker vår produktkvalitet och maximerar drifteffektiviteten.

12 000 kvadratmeter

Bygget rör sig om 12 000 kvadratmeter och den totala investeringen uppgår till på 65 miljoner dollar. Anläggningen omfattar en multifunktionell coater för materialbeläggning, en ny förpackningslinje, extra slitterkapacitet samt ett automatiserat lager.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Fördjupar strategiskt samarbete inom skärning

ACG Nyström blir exklusiv leverantör av Eastman Machine Companys automatiserade linje av skärmaskiner i Skandinavien, Baltikum och Ukraina. Det innebär att det svenska företaget kommer att fungera som ett nav för import av utrustning, delar och förbrukningsvaror, vilket ska resultera i kortare ledtider och direkta leveranser.

Publicerat av: 

Designtävling: ”Jag ville skapa något oväntat”

Printpower Awards är tävlingen för elever från Sveriges ledande design- och konstskolor. Tävlingen anordnas av Grafiska företagen och Fespa-föreningen sedan över 20 år tillbaka, och går ut på att plocka fram den bästa printidén utifrån ett specifikt tema. En av vinnarna blev Agnes Dalunde, vars provokativa design föll juryn i smaken.

Publicerat av: